MIRSANU.RO

publicat la: 09.09.2022  11:05

Horváth: 3 din 4 companii se asteapta la cresterea vanzarilor in 2022 si 2023, pe fondul cresterii preturilor. Digitalizarea, securitatea cibernetica si sustenabilitatea, in topul preocuparilor strategice ale executivilor

 

Trei din patru companii din lume se asteapta sa inregistreze vanzari in crestere, atat in 2022, cat si in 2023, potrivit studiului „CxO Priorities 2022” al companiei de consultanta in management Horváth.

Asteptarea se bazeaza pe faptul ca aproape trei sferturi dintre companii au reusit sa transfere costurile ridicate in preturile finale ale produselor si serviciilor. În Romania, 80% dintre companii estimeaza ca vor avea vanzari sporite in 2022, respectiv 93% au o așteptare similara pentru 2023, sustin consultantii Horvath. Potrivit acestora, executivii au, in continuare, asteptari solide si in ceea ce priveste profitabilitatea companiilor pe care le conduc.

„Un studiu de amploarea ‘CxO 2022’ ne permite sa facem o radiografie cat mai exacta a provocarilor care ii preocupa pe executivii de top si sa surprindem solutiile la care apeleaza pentru a parcurge aceasta perioada, complicata pe multiple planuri. Este un instrument util atat pentru noi, ca echipa specializata in consultanta de management la cel mai inalt nivel, cat si pentru clientii nostri si oricine doreste sa anticipeze viitorul, macar partial, dincolo de numeroasele incertitudini care ne stau inainte. Cu usoare diferente, mediul de business din Romania impartaseste aceleasi preocupari si îsi seteaza aceleasi obiective strategice precum companiile din alte state, cu economii mai dezvoltate. Ma bucur sa constat ca, si pentru managerii romani, transformarea digitala este vazuta drept o prioritate de top, care va transforma companiile la nivel de eficienta, dar va contribui si la atingerea unor obiective legate de sustenabilitate”, consideră Kurt Weber, Managing Director Horváth Romania.

Securizarea rezultatelor financiare, in contextul diferitelor riscuri economice si crize suprapuse, respectiv raspunsul la amenintarile de securitate cibernetica si concentrarea asupra proceselor de transformare digitala a afacerilor sunt principalele preocupari in perioada actuala, arata concluziile studiului Horvath la care au participat executivi de top din 17 tari, inclusiv 15 respondenti din Romania.

Transformarea digitala este, pentru al treilea an consecutiv, o preocupare prioritara pentru managerii companiilor, in timp ce securitatea cibernetica intra pentru prima oara in topul preocuparilor.

La nivelul initiativelor strategice, menite sa asigure creștere pe termen mediu si lung, transformarea digitala se afla, din nou, pe primul loc, urmata de obiective care tin de cybersecurity, iar locul al treilea este ocupat de orientarea business-ului catre sustenabilitate ecologica.

În ceea ce priveste situatia la zi, Romania impartaseste provocarile altor state, dar cu anumite particularitati. De exemplu, impactul invadarii Ucrainei de catre Rusia nu a afectat companiile romanesti in aceeasi masura precum pe cele din alte tari: pierderea accesului la piata rusa si inchiderea fabricilor unor furnizori a afectat 25% dintre companiile care au participat la studiu, dar impactul a fost de numai 7% pentru companiile romanesti, mai sustin consultantii Horvath.

Referitor la cresterea costurilor din ultimul an, media pentru toate industriile, rezultata din studiu, a fost de 15,2%, in timp ce cresterea a fost mai puternica (24%) pentru firmele romanesti. De asemenea, in timp ce 72,7% dintre companiile participante la studiu reusesc sa-si transfere cresterile de costuri in preturile percepute clientilor finali, in Romania, doar 60,4% pot face acest lucru.

Pe subiectul obiectivelor strategice ale executivilor, topul celor din Romania difera de cel agregat la nivelul celor 17 tari. Transformarea digitala coboara pe locul al doilea, iar securitatea cibernetica – pe al treilea, iar primul loc este luat de preocuparea pentru motivarea angajatilor si noile modele de organizare a muncii. Astfel, obiective legate de noua organizare a muncii, necesarul de noi competente in companie, modalitati de munca flexibile, bunastarea angajaților, respectiv „employer branding” sunt vazute drept prioritati de prim rang pentru executivii romani.

Locul al treilea intre prioritatile rezultate la nivel global din studiul „CxO Priorities 2022” (orientarea afacerii catre sustenabilitate ecologica) coboara pe locul al saselea intre prioritatile managerilor de companii din Romania. La nivel international, 70% dintre companii si-au stabilit ca obiectiv o tinta clara de reducere a emisiilor de CO2, in timp ce numai 30% dintre firmele romanesti si-au stabilit obiective similare.



Cuvinte Cheie: 

0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Conținut Partener

Programul Made in Romania al Bursei de Valori Bucuresti si-a desemnat companiile finaliste ale editiei a V-a, in cadrul Galei de premiere

 

Programul Made in Romania al Bursei de Valori Bucuresti si-a desemnat in cadrul Galei de premiere de pe 22 septembrie cele 15 companii finaliste.

Trei dintre cele 15 finaliste au fost alese prin votul publicului, iar membrii Juriului Made in Romania au desemnat celel  Citeşte articolul integral


Avocați

Avocatii RTPR au asistat BERD la finantarea de 25 mil. euro pentru Banca Transilvania

 

Casa de avocatura RTPR a asistat Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) cu privire la imprumutul de 25 mil. Euro acordat Bancii Transilvania.

Finantarea este destinata sustinerii creditarii de către Banca Transilvania a companiilor romanesti ce au  Citeşte articolul integral