Închiderea (closing-ul) tranzacției de vânzare a rețelei de magazine Baumax de către grupul francez Adeo a avut loc aseară, potrivit informațiilor jurnalului de tranzacții MIRSANU.RO.
Avocații de la Popovici, Nițu & Asociații au asistat grupul francez Adeo, proprietarul lanțului de magazine de bricolaj Leroy Merlin, la încheierea tranzacției prin care preiau rețeaua de 15 magazine a Baumax, în condițiile în care austriecii și-au făcut astfel exitul de pe piață.
Tranzacția primise deja avizul Consiliului Concurenței de la finele lunii septembrie, iar contractul a fost semnat de cele două părți pe 3 iulie, conform datelor făcute publice de către Consiliul Concurenței.
Până acum, francezii activau pe competitiva piață de bricolaj cu un singur magazin în Chitila, operat sub marca Leroy Merlin.
Cota de piață combinată a Leroy Merlin și a Baumax se situează între 15 și 20% din piața de bricolaj a Capitalei, peste cea a unor concurenți precum Dedeman (10 – 15% cotă de piață), Praktiker (5-10%), Ambient (5-10%). Pozițiile cele mai puternice le au însă lanțurile Hornbach cu 25-30% cotă de piață estimată în piața de profil a Capitalei, și Bricostore, cu o cotă de piață de 20 – 25%. Cotele de piață se referă la anul 2013 și reprezintă estimări ale Leroy Merlin și Baumax România, potrivit datelor făcute publice de către Consiliul Concurenței.
În luna aprilie apăreau pe piață primele informații potrivit cărora afacerea austriacă de familie Baumax va reanaliza operațiunile sale din piețe precum România, Bulgaria, Croația și Turcia.
Prețul tranzacției dintre austrieci și francezi nu a fost făcut public.
Retragerea grupului austriac din România este parte din procesul mai larg de reorganizare a Baumax, care se va concentra la nivel strategic asupra a cinci piețe din Europa Centrală – Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria și Slovenia.
Ultimul bilanț făcut public al Baumax România SRL indica pentru 2012 pierderi de 22 milioane de euro și o cifră de afaceri de 122,5 milioane de euro la un număr de 1.165 de angajați.
Francezii de la Adeo activează deja în piața locală de bricolaj prin intermediul Leroy Merlin, care a pus piciorul pe piață în septembrie 2011 cu un magazin în nordul Bucureștiului. Leroy Merlin Bricolaj SRL a raportat pentru 2013 o pierdere de 7,5 milioane de euro la o cifră de afaceri de 24,5 milioane de euro și 207 angajați.