MIRSANU.RO

publicat la: 08.11.2022  19:37

Adina Vălean, Comisarul European pentru Transport: Avem nevoie sa cuplam investitiile private cu finantarea traditionala pentru a transforma sistemul de transport al Europei. Ce fonduri comunitare sunt alocate pentru dezvoltarea infrastructurii de combustibili alternativi si masinilor cu zero emisii

Ramona Chiriac, sefa Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, prezinta mesajul Adinei Valean, Comisarul European pentru Transport
 

“Intrucât emisiile din transport reprezintă aproximativ un sfert din totalul emisiilor cu efect de seră ale UE, este clar că este nevoie de acțiuni în sectorul transporturilor. Pactul verde european este răspunsul UE la provocarea climatică. Ea solicită neutralitatea climatică în Europa până în 2050 și cere transporturilor să-și dea contribuția prin reducerea emisiilor de CO2 cu 90% până la aceeași dată. Strategia noastră de mobilitate durabilă și inteligentă este foaia noastră de parcurs către acest obiectiv. Acesta definește reperele și acțiunile, de la vehicule cu emisii zero și combustibili regenerabili până la infrastructura necesară pentru a le utiliza și mai mult utilizarea modurilor de transport mai curate”, a spus Adina Vălean, Comisarul European pentru Transport, in mesajul sau prezentat in cadrul evenimentului THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022, organizat pe 25 octombrie de catre jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.

Comisia Europeana a creat in acest scop un pachet de programe de finantare pentru perioada 2021 – 2027 care sa sprijine tranzitia sectorului european de transport, adauga comisarul european.

“Trebuie să valorificăm investițiile private alături de finanțarea tradițională. Credem că această combinație de fonduri și finanțare va contribui la reducerea decalajului financiar care trebuie eliminat dacă dorim să transformăm sistemul de transport al Europei. Facilitatea noastră de redresare și reziliență a fost înființată pentru a sprijini creșterea verde și inteligentă după COVID-19 și dublează aproximativ bugetul UE pentru transport între 2021 și 2027. Planurile naționale de redresare pe care statele membre au trebuit să le depună pentru a accesa aceste fonduri UE dedică aproape 94 de miliarde de euro transporturilor”, se arata in mesajul Adinei Vălean, prezentat in cadrul evenimentului de catre Ramona Chiriac, sefa Reprezentantei Comisiei Europene in Romania.

“Mecanismul de Redresare si Rezilienta (RRF) investește masiv în modernizarea celor mai durabile moduri de transport, pentru calea ferata fiind alocate aproape 50 mld. euro, fiind sprijinite inclusiv proiectele de căi navigabile interioare si structurile pentru mobilitate activă, cum ar fi ciclismul. Finanțarea pentru transportul rutier, maritim și aerian sprijină lansarea infrastructurii de combustibil alternativ și a vehiculelor cu emisii zero”, afirma reprezentantul Comisiei Europene.

Din RRF, România a alocat 9,7 mld. euro pentru proiecte de transport și mobilitate, dintre care 3,9 mld. pentru calea ferată și 3 mld. euro pentru drumuri, potrivit datelor comunicate de catre sursa citata.

În paralel cu fondurile din RRF, programul Connecting Europe Facility (CEF) accelerează investițiile în finalizarea unei rețele transeuropene, prin combinarea finanțarii tradiționale a UE cu finanțarea din sectoarele public și privat, sustin oficialii Comisiei Europene.

România are la dispozitie 763 mil. euro din programul CEF 2 pana la finele anului 2023, când fondurile sunt distribuite ținând cont și de anvelopele naționale ale Fondului de Coeziune. Suma de 763 mil. euro corespunde unei cote de 70 % din pachetul național al Romaniei pentru CEF2. În timpul primului apel din 2021, peste 133,5 mil. euro au fost deja alocate proiectelor din Romania, precizeaza Comisarul European pentru Transport.

La programul CEF 1 din perioada 2014-2020, beneficiarii din Romania au participat la 42 de proiecte și au primit 985,3 mil. euro in cofinanțare CEF-Transport, cu investiții în aceste proiecte de 1,2 mld. euro.

Facilitatea de infrastructură pentru combustibili alternativi de 1,5 mld. euro este o nouă aditie, în vigoare până în 2023, care este destinata finantarii infrastructurii de reîncărcare și realimentare printr-o combinație de granturi și finanțare de la instituții financiare.

“Mă bucur să spun că am strâns deja capital privat pentru aproximativ 75 de stații de realimentare cu hidrogen și 7800 de stații de reîncărcare de-a lungul TEN-T. Aceste inițiative nu vor moderniza doar transportul, făcându-l rezilient la provocările viitoare. De asemenea, vor debloca numeroase oportunități de cercetare și inovare, antreprenoriat, angajare și recalificare”, a mai transmis Adina Vălean, Comisarul European pentru Transport, in cadrul panelului de deschidere al evenimentului THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022.

Partenerii THE SUSTAINABLE CHALLENGE 2022 sunt Erste Asset Management Romania, ING Bank Romania, ROCA Investments, Suciu Popa, Colliers, Bursa de Valori Bucuresti, Dentons. Partener strategic este CCIFER, iar Suporting Partner Banca Transilvania.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

EXCLUSIV

Ionut Lianu, Chief Treasury and ALM Officer at CEC Bank, speaker of MIRSANU DEALMAKERS SUMMIT 2024

  Ionut Lianu, Chief Treasury and ALM Officer at CEC Bank, is one of the speakers of MIRSANU DEALMAKERS SUMMIT 2024. He is an experienced treasury and finance professional with strong technical background and proven organizational skills with 20 years in various transformative positions in banking   Citeşte articolul integral

EXCLUSIV

First View to MIRSANU DEALMAKERS SUMMIT 2024. Adrian Mihalcea, Forvis Mazars Romania: In the Private equity space, we have seen a focus towards more bolt-on investments and less large platform deals

  “Romanian M&A activity demonstrates resilience in 2024, with transaction volumes surpassing 2023 levels, despite the year being incomplete. However, while the overall deal count has increased, the reported deal values have moderated, primarily due to the absence of several large-scale transact  Citeşte articolul integral