Unilever, un gigant global din sectorul bunurilor de larg consum, a ajuns la un acord de preluare a producătorului de înghețată Betty Ice Suceava, potrivit informațiilor disponibile pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO. Contractul de vânzare – cumpărare a fost semnat, susțin sursele citate.
Tranzacția ar urma să fie anunțată în zilele următoare, susțin sursele citate.
“Vom anunța într-un comunicat când avem ceva de anunțat. Ar putea fi zilele următoare sau deloc“, a declarat pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice.
Jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO a scris în premieră pe 22 decembrie 2017 că Unilever este în negocieri avansate pentru achiziția Betty Ice, într-o tranzacție anunțată, de asemenea, în premieră încă din iunie 2017.
Valoarea tranzacției nu a fost făcută publică. Surse din piața de fuziuni și achiziții estimează în jurul a 80 – 90 mil. euro valoarea achiziției Betty Ice.
Unilever este unul dintre cei mai importanți jucători prin divizia sa Algida pe piața locală a înghețatei, unde vânzările anuale sunt estimate în jurul a 150 mil. Euro. Unilever își consolidează poziția de lider pe piața de înghețată odată cu achiziția Betty Ice.
Mandatul pentru vânzarea Betty Ice îl au consultanții EY, care au coordonat în 2016 vânzarea unui alt producător independent de înghețată, Alpin 57 Lux, către Food Union, un investitor strategic intrat astfel în sectorul local.
De asemenea, antreprenorul Vasile Armenean a apelat și la serviciile de consultanță ale lui Florin Cerna, un fost consultant al PwC, respectiv ale firmei de avocatură Maravela & Asociații, conform informațiilor disponibile pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO.
În cursa pentru achiziția Betty Ice a fost și fondul de investiții Abris Capital.
Cei mai puternici competitori de pe piața de înghețată sunt pe de o parte investitorii strategici internaționali de talia Unilever, Nestle și Food Union – acționarul majoritar al Alpin 57 Lux, iar pe de altă parte producătorii independenți Betty Ice din Suceava și Top Gel din Craiova.
Piața de înghețată este cunoscută pentru sezonalitatea vânzărilor, cu vârfuri atinse în perioada sezonului cald și cu scăderi ale consumului în sezonul rece.
Pe lângă competiția dintre producătorii internaționali și afacerile antreprenoriale în sectorul de profil se simte de la an la an și presiunea venită din partea lanțurilor internaționale de comerț care vând înghețată sub marcă proprie.
Atât tranzacția de la Betty Ice, cât și cea de la Top Gel au atras inițial și investitori strategici, respectiv fonduri de investiții atrase de sectoarele de consum, pe care se bazează cea mai mare rată de creștere a unei economii din Uniunea Europeană.
Betty Ice Suceava a raportat pentru anul 2016 o cifră de afaceri de 126,7 mil. lei și un profit net de 23,3 mil. lei, adică o marjă netă de câștig de peste 18% la un personal de 635 de oameni.