MIRSANU.RO

publicat la: 23.07.2014  16:30

Cum răspund șefii Carpatica zvonurilor privind negocierile cu potențialii cumpărători: Avem mandat să găsim un candidat pentru o fuziune

Evoluția acțiunilor Carpatica în acest an (lei/acțiune). Sursă grafic: BVB
 

Conducerea Carpatica nu a negat informațiile privind stadiul procesului de vânzare a băncii, potrivit cărora există în acest moment patru potențiali cumpărători în camera de date.

Reacția șefilor Carpatica confirmă însă că au mandat de a găsi un investitor pentru dezvoltarea băncii.

 “În urma Adunării Generale a Acționarilor din 10 Aprilie 2014, acţionarii au reconfirmat încrederea acordată conducerii şi au acceptat planurile de dezvoltare ale băncii. Astfel, conducerea băncii a fost mandatată să găsească un posibil candidat pentru o fuziune, partener alături de care banca să îşi consolideze poziţia în piaţă”, se arată în răspunsul reprezentanților băncii transmis Bursei de Valori București.

Reprezentanţii băncii mai informează că depun toate diligenţele astfel încât informaţiile sensibile sa fie diseminate în momentul în care acestea apar. Agenția de presă Mediafax a publicat ieri o informație conform căreia patru investitori se află deja în camera de date a băncii și că în acest moment sunt purtate discuții privind stabilirea unei structuri a tranzacției de vânzare a băncii.

Printre investitorii interesaţi de această tranzacţie se numără şi băncile locale, dar şi fonduri de investiţii internaţionale, inclusiv un mare fond de investiţii din Statele Unite ale Americii.

Informațiile apărute pe piață au influențat puternic cursul acțiunilor Carpatica de pe bursă. Înainte de închiderea ședinței de tranzacționare, titlurile Carpatica erau în creștere cu circa 10% față de cotația anterioară ajungând la aproximativ 0,07 lei pe acțiune. În total, s-au înregistrat peste 850 de tranzacţii. Valoarea bursieră a băncii Carpatica este în prezent de aproximativ 222 milioane de lei (circa 50 de milioane de euro).

Principalul acționar al băncii este omul de afaceri sibian Ilie Carabulea, patronul grupului de firme Atlassib.

Banca deţinea active de 915 milioane de euro la sfârșitul lunii martie 2014 şi au consemnat o creştere cu 11% comparativ cu trimestrul I din 2013 înregistrând un nivel de 4,1 milioane lei comparativ  cu 3,7 milioane lei în T1 2013, potrivit raportărilor băncii. Carpatica are o cotă de piață de peste 1% la nivelul întregii piețe bancare după active.

Capitalul social subscris şi vărsat al companiei era de 314,6 milioane lei în primul trimestru al exerciţiului financiar 2014.

Capitalurile proprii ale băncii au crescut în primul trimestru cu 1,3% comparativ cu decembrie 2013, respectiv cu 4,6% faţă de T1 2013, de la 396 mil lei la începutul anului la 401 mil lei la 31 martie 2014.


Categorii: 


Cuvinte Cheie: 

0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Fonduri de investiții

„Declaratie de dragoste” a managerului regional de private equity Resource Partners pentru Romania dupa achizitia platformei Vola.ro: Mizam pe minim inca o achizitie in viitorul apropiat. „Investitiile pe care le facem in companiile romanesti au o o componenta de equity intre 7 si 20 mil. Euro, la care pot fi adaugate finantari bancare sau alte co-investitii”

  Managerul regional de private equity Resource Partners a anuntat ca mizeaza pe o noua achizitie in viitorul apropiat pe piata din Romania, dupa recenta achizitie a grupului care include Vola.ro, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO. „Suntem bucurosi sa marc  Citeşte articolul integral

Consultanți & Auditori

Laurentiu Stan, fondatorul companiei de consultanta antreprenoriala Kapital Minds: Majoritatea antreprenorilor din Romania cred ca cifra de afaceri si profitul sunt cei mai importanti factori pentru cresterea valorii unei afaceri, insa relatiile cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile genereaza uneori peste 80% din valoarea afacerii

  Majoritatea antreprenorilor din Romania considera ca cifra de afaceri si profitul companiei sunt cei mai importanti factori ai cresterii valorii, lasand la urma factorii care genereaza acesti indicatori precum stabilitatea relatiilor cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile ce  Citeşte articolul integral