MIRSANU.RO

publicat la: 17.12.2014  21:42

Străinul cu cea mai mare miză pe România: Francezul cu o expunere de peste 1 mld. euro pe piața locală a făcut achiziții în acest an de 300 mil.euro. Avocații de la Popovici, Nițu & Asociații îl consiliază pe ”părintele” Auchan la investițiile sale

Gerrard Mulliez, fondatorul Auchan și unul dintre cei mai bogați oameni din Franța
 

Francezul Gerard Mulliez, fondatorul Auchan și cu afaceri în bricolaj, comerțul cu haine,  cu echipamente sportive sau lanțuri de restaurante, se află în spatele achizițiilor Auchan și Adeo din acest an din România, care totalizează peste 300 mil. euro, conform informațiilor disponibile pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO.

De numele acestuia se leagă în 2014 preluarea lanțului de magazine de bricolaj Baumax și tranzacția estimată la 261 mil. euro prin care 12 galerii comerciale au fost cumpărate în acest an pentru ca rețeaua de hypermarketuri Auchan să funcționeze în spații proprii și nu închiriate. La acest nivel al achizițiilor, fondatorul Auchan este unul dintre cei mai mari cumpărători străini de active românești. În plus, dacă ne uităm la rezultatele înregistrate în 2013 de rețeaua de hypermarketuri Auchan și fostele unități Real, cumpărate în noiembrie 2012, dar integrate anul trecut, vedem că cifra de afaceri a Auchan România a depășit încă de la finele anului trecut bariera de 4,6 mld. lei (1,04 mld. euro), iar expunerea afacerilor familiei lui Gerard Mulliez a crescut vertiginos în ultimii doi ani.

Cifrele arată că, la acest moment, francezul Gerrard Mulliez este investitorul străin care ține cel mai mare pariu pe România, având o expunere uriașă în imobiliare, în retail, pe piața de bricolaj, precum și în alte afaceri. Cele mai vizibile investiții sunt derulate prin intermediul Auchan, a diviziei imobiliare Imochan și prin intermediul Adeo.

Auchan a intrat pe piața românească în 2005 și încă de atunci familia Mulliez lucrează pe toate proiectele sale locale de investiții cu avocații de la Popovici, Nițu & Asociații, una dintre cele mai mari firme de consultanță juridică în sectorul de afaceri. Printre punctele forte ale firmei conduse de către Ernest Popovici și Florian Nițu se află departamentele de real estate, respectiv de fuziuni și achiziții.

Familia Mulliez este cotată ca fiind a treia cea mai bogată din Franța cu o avere estimată la 20 mld. euro în acest an de către publicația Challenges, după Bernard Arnault, proprietarul brandului de lux LVMH, și după familia proprietarei L’Oreal, Liliane Bettencourt, conform clasamentului publicației Challenges.

Gerard Mulliez a fondat Auchan în 1961, când a deschis primul magazin în atelierul pus la dispoziție de tatăl său și unchii lui în cartierul des Hauts-Champs din orașul său natal, Roubaix, situat în nordul Franței. La 29 de ani și la începutul afacerii sale, tânărul Mulliez muncea 12 ore pe zi, șapte zile pe săptămână, dar pierdea bani. Primele beneficii au apărut în șase luni.

”Mai târziu, Marcel Fournier, fondatorul Carrefour, ne-a explicat că vom vinde mai bine o sută de pâini mici cu o marjă de un cent decât zece pâini cu o marjă de zece cenți. Așa a început epoca discount-ului”, povestea Gerrard Mulliez în 2008 într-un interviu pentru publicația franceză L’Express.

Astăzi, Auchan este o afacere de talie globală, raportând pentru anul trecut venituri de 62,1 mld. euro, un profit de 767 mil. euro, o rețea de 1.657 hypermarketuri și supermarketuri. Are 302.500 de angajați în 16 țări.

La 31 decembrie 2013, pachetul majoritar de acțiuni al grupului Auchan era deținut de către familia Mulliez prin intermediul Aumarche, iar angajații lanțului de comerț aveau 11% din afacere, conform datelor prezentate în raportul anual.

Familia Mulliez are și alte afaceri de calibru în afară de Auchan. Astfel, grupul Adeo, care deține rețeaua de magazine de bricolaj Leroy Merlin, este pe lista participațiilor familiei Mulliez, alături de lanțul de magazine cu echipamente sportive Decathlon, afacerea Saint Maclou care vinde de la parchet, mochete, covoare până la obiecte de decorațiuni interioare, lanțul de magazine de haine Kiabi, afacerea de închiriere de echipamente profesionale Kiloutou, respectiv rețeaua de restaurante Flunch.

Ultima achiziție de 20 mil. euro pe piața locală, anunțată astăzi. În nouă ani, a creat de la zero în România o afacere de peste 1 mld. euro

Cea mai proaspătă achiziție a Auchan, anunțată astăzi, este cea a activelor care fac parte din parcul comercial din Pitești, vândute de Rolast Pitești pentru 19,98 mil. euro.

În incinta parcului funcționează un hypermarket care înainte opera sub marca Real, iar după integrarea rețelei preluate de la germanii de la Metro operează acum sub marca Auchan.

”Rolast raportează că la data de 15 decembrie 2014 a încheiat în calitate de vânzător cu Auchan România SA, în calitate de cumpărător, contractul de vânzare – cumpărare (…) având ca obiect transferul dreptului de proprietate asupra activelor”, afirmă reprezentanții companiei, care adaugă că prețul obținut este superior celui stabilit de către adunarea generală a acționarilor companiei din 16 mai.

În primăvară, acționarii Rolast au aprobat vânzarea imobilelor și a ramurii de activitate cuprinzând un magazin de tip hypermarket, galerii comerciale, parcare și accese aferente situate în parcul comercial amplasat în Pitești, împreună cu toate elementele necesare activității de închiriere în imobilele vândute după separarea de magazinul de bricolaj OBI.

Rolast Pitești are ca domeniu de activitate închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate. Acțiunile Rolast sunt deținute de către Naniero Investments Limited din Cipru cu 51,76%, MIR Asset Management SRL cu 18,49%, fondul de investiții Romanian Investment Fund cu 16,93%, restul acțiunilor, de circa 12,81% fiind în posesia altor acționari.

Rolast Pitești este controlată de către managerul de fonduri de investiții New Europe Capital, care are în portofoliul său producătorul de lacuri și vopseluri Policolor, hotelul Golden Tulip din stațiunea Mamaia, producătorul de lactate Albalact, firma de recupare de creanțe Top Factoring și rețeaua de servicii medicale private Romar.

De cealaltă parte, valoarea achizițiilor făcute în acest an aduce grupul francez în topul pieței imobiliare locale, alături de fondul de investiții NEPI și de Globalworth, fond condus de către omul de afaceri grec Ioannis Papalekas.

Auchan a intrat pe piața românească în 2005 și a construit o rețea de hypermarketuri pe un segment de piață în care lupta se duce cu Carrefour, Kaufland sau Cora. Francezii de la Auchan au pe piața românească în acest moment o rețea de 32 de hypermarketuri.

După intrarea pe piață, francezii și-au nuanțat strategia de extindere astfel că au trecut de la unități ale căror spații erau închiriate la magazine dezvoltate în proprietate directă, de aici și explicația privind seria de achiziții de circa 261 mil. euro din acest an pe zona galeriilor comerciale unde operează hypermarketuri din rețeaua Auchan, ce integrează acum și fostele unități Real. Și în ceea ce privește suprafețele, Auchan și-a adaptat abordarea în funcție de specificul local, deschizând din 2012 și formate mai mici de magazin, cu suprafețe de 5.000 de metri pătrați, de peste trei ori mai mici față de primul magazin deschis în urmă cu nouă ani în cartierul Titan din București.

O mutare puternică din partea Auchan a venit în noiembrie 2012, când francezii au anunțat achiziția rețelei de hypermarketuri Real de pe piețele din Europa Centrală și de Est, inclusiv România, de la grupul german Metro. Valoarea tranzacției a fost de 1,1 mld. euro.

În 2012, francezii au intrat pe piața locală și cu divizia specializată în investiții imobiliare. Astfel, Imochan administrează un portofoliu local format din nouă centre comerciale, având însă planuri de dezvoltare de proiecte noi.

Ultimul bilanț al Auchan România indică la 31 decembrie 2013 o cifră de afaceri de 2,3 mld. lei (520,6 mil. euro) și o pierdere de 90,5 mil. lei (20,5 mil. euro) la un personal format din 5.409 angajați.

O altă proaspătă achiziție pe piața românească a familiei Mulliez în acest an este cea a rețelei de magazine Baumax de pe piața de bricolaj, ca urmare a deciziei companiei austriece de a-și face exitul.

Rețeaua de 15 magazine Baumax a fost preluată de către grupul francez Adeo în urma unei serii de tranzacții, prin care austriecii au fost nevoiți să cumpere înainte de plecare spațiile și proprietățile în care magazinele lor operau pe bază de contract de închiriere. De asemenea, Baumax a trebuit să-și restructureze și portofoliul de finanțări contractate de la bănci și firme de leasing pentru a putea preda întregul portofoliu al afacerii fără alte obligații către francezii care operează rețeaua de bricolaj Leroy Merlin. Achiziția Baumax a fost finalizată în urmă cu o lună. CITIȚI AICI DETALII DESPRE ACEASTĂ TRANZACȚIE.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Fuziuni Şi Achiziții

Consiliul Concurenței analizează achiziția afacerii Eucasting Ro de circa 50 mil. franci elvețieni cu două fabrici de către concernul elvețian de la Georg Fischer

 

Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care compania Georg Fischer AG preia pachetul integral de acțiuni al Eucasting Ro SRL de la omul de afaceri Federica Mapelli.

Eucasting RO SRL este o companie ce are ca domeniu p  Citeşte articolul integral


post_image
Fonduri de investiții

Anthony Stalker, Partener ADM Capital: “Vedem România ca o piață foarte importantă pentru noul fond”. Managerul asiatic de capital privat spune că după exitul de la Brikston se va întoarce în România să investească până la 40 – 50 mil. Euro în următorii 4 ani din fondul regional pe care îl strânge acum

 

Managerul de capital privat Asia Debt Management Capital a semnat tranzacția de exit din România prin vânzarea producătorului de cărămizi Brikston Construction Solutions, dar afirmă că are deja în plan întoarcerea pe piață cu noul fond regional pe care îl  Citeşte articolul integral