MIRSANU.RO

publicat la: 21.08.2014  19:13

Raiffeisen Bank România a înregistrat un profit de 45 milioane euro în primul semestru al acestui an

 

Raiffeisen Bank a anunțat rezultatele financiare pentru primul semestru din 2014, aceasta înregistrând un profit de 45 milioane euro, după ce în aceeași perioadă a anului precedent profitul era de 60 de milioane de euro, scăzând cu 6,2 %. În 2013 profitul a fost influențat de eliberarea de pasive fiscale în valore de 12 milioane de euro.

Spre deosebire de profit, care este în scădere, activele au înregistrat o creștere cu 6 %, ajungând la 5,94 miliarde euro, în primul semestru din 2013 fiind de 5,59 miliarde euro. Tot cu 6 % cresc și creditele, ajungând la 3,83 miliarde euro. Depozitele înregistrează aceeași evoluție, ajungând la 4,3 miliarde euro. Raportul credite/depozite este 89 %, fiind neschimbat față de primul semestru din 2013.

“Veniturile băncii se mențin la același nivel ca și anul trecut, la 221 milioane de euro, ceea
ce este în sine o performanță notabilă în condițiile actuale de piață. Avem un sistem foarte
bun de control al riscurilor și al cheltuielilor care ne-a permis să fim mai eficienți în
activitatea de zi cu zi. Dezvoltarea unor relații și a unui parteneriat pe termen lung cu clienții
noștri rămâne unul din obiectivele noastre principale pentru acest an și sunt mulțumit că
baza de clienți IMM și cea de clienți de top au cele mai mari creșteri în acest an”, afirmă   Steven van Groningen, Presedinte&CEO Raiffeisen Bank.

Rata solvabilității în primul semestru al acestui an a fost de 18,4 %. Provizioanele au crescut la 40 milioane euro, în aceeași perioda a anului precedent fiind de 36 milioane euro. Acest fapt se datorează creșterii provizioanelor pe segmentul persoanelor juridice.

Rata creditelor neperformante este într-o ușoară creștere ajungând de la 7,95 % în iunie 2013, la 8,21 % în luna iunie a acestui an.

Raportul costuri/ venituri s-a diminuat față de primul semestru din 2013, când era 59,9%, ajungând la 58,7 %. Diminuarea se datorează măsurilor luate de bancă pentru creșterea eficienței și satisfacerea clienților.

În iunie 2014 banca avea 528 de unități, cu 4 mai mult față de aceeași perioadă a anului precedent. Numărul de angajați este și el în creștere, ajungând de la 5.427 la sfârșitul lui iunie 2013, la 5.478 angajați la 30 iunie 2014.

Raiffeisen Bank România a fost înființată în anul 2002, în urma fuziunii dintre Raiffeisenbank România, înființată în 1998 și Banca Agricolă Raiffeisen S.A., înființată în 2001, datorită preluării băncii de stat Banca Agricolă de către grupul austriac.

Raiffeisen Bank este subsidiara băncii austriece Raiffeisen Bank International AG. De asemenea, banca a lansat primul card de credit co- branded și primul card de credit cu cip.


Categorii: 


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Fonduri de investiții

„Declaratie de dragoste” a managerului regional de private equity Resource Partners pentru Romania dupa achizitia platformei Vola.ro: Mizam pe minim inca o achizitie in viitorul apropiat. „Investitiile pe care le facem in companiile romanesti au o o componenta de equity intre 7 si 20 mil. Euro, la care pot fi adaugate finantari bancare sau alte co-investitii”

  Managerul regional de private equity Resource Partners a anuntat ca mizeaza pe o noua achizitie in viitorul apropiat pe piata din Romania, dupa recenta achizitie a grupului care include Vola.ro, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO. „Suntem bucurosi sa marc  Citeşte articolul integral

Consultanți & Auditori

Laurentiu Stan, fondatorul companiei de consultanta antreprenoriala Kapital Minds: Majoritatea antreprenorilor din Romania cred ca cifra de afaceri si profitul sunt cei mai importanti factori pentru cresterea valorii unei afaceri, insa relatiile cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile genereaza uneori peste 80% din valoarea afacerii

  Majoritatea antreprenorilor din Romania considera ca cifra de afaceri si profitul companiei sunt cei mai importanti factori ai cresterii valorii, lasand la urma factorii care genereaza acesti indicatori precum stabilitatea relatiilor cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile ce  Citeşte articolul integral