Adrian Mîrșanu

publicat la: 20.09.2016  23:58

Producătorul francez de cosmetice Yves Rocher cumpără franciza din România sub care operează 40 de magazine

Sursă foto: Yves Rocher.
 

Liderul global în producția de cosmetice pe bază de plante Yves Rocher cumpără afacerea Cosmetiques de France SRL, care operează lanțul de 40 de magazine Yves Rocher de pe piața locală, conform informațiilor disponibile pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO.

Grupul francez va prelua astfel compania care deține franciza Yves Rocher pentru România. Patronul Cosmetiques de France SRL este Alexandru Rabanca, cel care a dezvoltat și a condus expansiunea lanțului de magazine.

Tranzacția este estimată de către surse din piața locală de fuziuni și achiziții la aproximativ 5 -7 mil. Euro, valoare neconfirmată de către părțile implicate.

Reprezentanții Yves Rocher și ai Cosmetiques de France SRL nu au putut fi contactați până la momentul publicării acestui articol.

Părțile implicate în tranzacție au fost asistate de către firmele de avocatură Leroy & Asociații, respectiv Savu Cristescu & Asociații de partea Yves Rocher.

Ca urmare a achiziției lanțului local de magazine, activitatea directă a Yves Rocher în România crește considerabil.

Yves Rocher activează deja direct prin intermediul Yves Rocher România, companie cu o cifră de afaceri în 2015 de 57,9 mil. Lei (13 mil. euro) și un profit net de 3,8 mil. Lei (0,8 mil. euro) la un număr mediu de 8 angajați. Față de anul anterior, firma a revenit pe profit după ce a raportat o pierdere de 0,18 mil. Lei la o cifră de afaceri însă mai mare, de 61,7 mil. Lei.

Yves Rocher România, afacere înființată în mai 2009, se ocupă cu vânzarea prin corespondență a cosmeticelor produse de către firma – mamă din Franța.

De asemenea, Yves Rocher este prezent și prin rețeaua Flormar România, care numără aproximativ 45 de magazine și este reprezentată de Med Kan Expert SRL, companie cu afaceri de 8,1 mil. Lei și 19 angajați la finele anului trecut.

Ținta de achiziție, Cosmetiques de France SRL, a fost înființată în martie 2000 ca unic importator pentru România ale produselor Yves Rocher. Compania condusă de Alexandru Rabanca a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 23,4 mil. Lei (5,3 mil. euro), în creștere cu circa 18% față de 2014, și un profit net de 2,5 mil. Lei (0,6 mil. euro) la un număr mediu de 158 de angajați. Ritmul de creștere al afacerii este de câteva ori peste rata anuală a pieței locale de profil, care în ultimii ani a înregistrat plusuri de 5%, respectiv de aproximativ 3%.

Cosmetiques de France SRL continuă să-și extindă rețeaua de magazine la nivelul țării, fiind concentrat, ca și ceilalți vânzători de mărci de cosmetice, în locații cu trafic mare precum centrele comerciale din București și orașele mari din țară.

Piața locală de cosmetice este cotată cu un potențial important de dezvoltare în contextul în care bugetul lunar alocat este încă printre cele mai mici din Europa.

La nivelul pieței de profil, companiile care se bazează pe modelul de vânzări directe precum Avon și Oriflame ocupă cele mai puternice poziții.

Pe segmentul de piață al produselor cosmetice pe bază de ingrediente naturale, Yves Rocher concurează cu nume precum The Body Shop, marcă de origine britanică, preluată în 2006 de către francezii de la L’Oreal, liderul global al industriei de cosmetice. The Body Shop are o rețea locală de 7 magazine, din care 6 în București și unul în Timișoara.

Groupe Rocher, afacerea pornită în 1959 de Yves Rocher, este o afacere controlată în proporție de 97% de către familia fondatorului. Nepotul său cel mare, Bris Rocher, conduce grupul Yves Rocher, care în 2015 a înregistrat o cifră de afaceri de 2,056 mld. Euro, are 15.000 de angajați și 40 de milioane de clienți la nivel global. Yves Rocher face afaceri în 110 de țări din lume.

Europa de Est a avut o pondere anul trecut de 11% în cifra de afaceri a grupului Yves Rocher după Franța (38%) unde are prima poziție pe piața de cosmetice și Europa de Vest (34%).

Pe canale de distribuție, 44% din vânzările Yves Rocher vin din magazine, 8% din vânzări pe internet, 22% vânzări la distanță și 15% din vânzări directe.

Group Rocher are în portofoliu opt mărci, cea mai cunoscută fiind Yves Rocher, printre altele se numără Petit Bateau, Stanhome sau Dr. Pierre Ricaud.

În 2001, grupul Yves Rocher a început procesul de răscumpărare a acțiunilor deținute de producătorul de medicamente Sanofi, tranzacție finalizată abia în 2012. Tranzacția prin care Yves Rocher a răscumpărat participația deținută de Sanofi, de 19,3%, a fost evaluată la 1,3 mld. euro pe baza informațiilor făcute publice de către vânzător în situațiile financiare din 2012.

În 2012, Yves Rocher a cumpărat 51% din afacerea Flormar din Turcia într-o tranzacție de circa 150 mil. dolari. După achiziția din Turcia, Bris Rocher a anunțat planuri de expansiune în afara zonei Euro, pe lista de ținte ale grupului francez fiind piețe emergente precum China, Rusia și America Latină.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

post_image
Analize

Tranzacția OTP – Banca Românească: Cumpărătorul a lucrat cu bancherii de investiții de la Societe Generale și cu firma austriacă de avocatură Schoenherr. Cum arată tabloul achizițiilor OTP

   

Grupul ungar OTP, jucător de talie regională pe piața bancară din Europa de Est, lucrează la tranzacția de preluare a Banca Românească cu firma austriacă de avocatură Schoenherr, conform informațiilor disponibile pentru jurnalul de tranzacții MIRSA  Citeşte articolul integral


Fuziuni Şi Achiziții

Tranzacția Florence de vânzare a Bancpost: Termenul pentru depunerea ofertelor angajante, extins până în prima decadă a lunii august. Investitorii mai au aproximativ două săptămâni la dispoziție pentru a pregăti ultimele detalii

 

Tranzacția de vânzare a Bancpost, cea mai mare tranzacție de pe piața bancară locală din acest an, își prelungește termenul pentru depunerea ofertelor angajante până în prima decadă a lunii august, conform informațiilor disponibile pentru jurnalul de tra  Citeşte articolul integral