“Suntem unul dintre cei mai importanti producatori plant-based locali si regionali si suntem pionieri in categoria produselor din proteine vegetale alternative de consum pentru produsele din carne, peste si lactate. Tot portofoliul nostru de produse reprezinta angajamentul nostru ferm fata de consumatorii nostri si fata de mediul inconjurator“, a declarat Oana Gresoiu, Group Chief People, Culture and Sustainability Officer in cadrul Verdino Green Foods la THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022, eveniment organizat pe 25 octombrie de catre jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.
“Materia prima pe care o folosim in mod special in produsele noastre este mazarea, pentru care se consuma o cantitate foarte mica de apa si de energie in producerea ei. Daca ar fi sa facem o comparatie intre a produce 1 kg de mazare si 1 kg de carne, vom avea un consum de apa si energie mai mic cu pana la aproape 90%“, afirma reprezentantul Verdino Green Foods.
“Noi nu ne adresam doar consumatorilor din zona vegane, vegetariana, ci portofoliul nostru de produse diversificate se adreseaza tuturor consumatorilor“, afirma Oana Gresoiu.
“Sunt cateva studii ale ONU care fac publice niste cifre alarmante. Faptul ca industria alimentara produce pana la 24% din totalul emisiilor de CO2, ca pana in 2050 vor trai peste 10 mld. de oameni pe planeta, toate vin la pachet cu o cerere de alimente si se estimeaza ca va creste cu pana la 70%, ceea ce atrage o crestere a resurselor pe care le utilizam – apa si energie cu pana la 40% in crestere“, adauga reprezentantul Verdino Green Foods, un start-up din industria alimentara care are printre actionari fondul de investitii BlackPeak Capital.
“In acest sistem cu resurse limitate si cu crestere continua, cu presiune pe aceasta crestere, singura solutie reala este sa avem o abordare eficienta si pragmatica, sustenabila.
De aceea, proteinele vegetale nu mai sunt doar niste trenduri, ci solutii viabile“, sustine Oana Gresoiu.
“Noi in acest an am facut primii pasi spre decarbonatare. Tintim NetZero pana in 2050 pe tot ce inseamna operatiunile noastre. Am dat startul unui audit energetic. Vizam pentru anul urmator implementarea unor surse de energie regenerabila – panouri de energie fotovoltaica, cel mai probabil, si suntem in discutii cu un furnizor de mobilitate integrata pentru actualizarea parcului auto catre solutii noi si mai putin generatoare de emisii de CO2. Bugetul alocat pentru aceste masuri de optimizare este in 2023 de aproximativ 2 mil. euro“, a mai spus Oana Gresoiu, Group Chief People, Culture and Sustainability Officer in cadrul Verdino Green Foods, in cadrul panelului Industrie alimentara al evenimentului THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022.
Partenerii THE SUSTAINABLE CHALLENGE 2022 sunt Erste Asset Management Romania, ING Bank Romania, ROCA Investments, Suciu Popa, Colliers, Bursa de Valori Bucuresti, Dentons. Partener strategic este CCIFER, iar Suporting Partner Banca Transilvania.