MIRSANU.RO

publicat la: 14.07.2014  13:53

O companie a lui Florin Pogonaru caută să atragă 45 de milioane de euro pentru finanțarea unui centru comercial în zona Obor din București. Acționarii vin cu 10 mil. euro în numerar, în plan credite de 35 mil. euro de la bănci

 

Prodplast Imobiliare, companie de investiții pe piața imobiliară în spatele căreia se află omul de afaceri Florin Pogonaru, intenționează să contracteze mai multe credite cu o valoare totală de până la 35 de milioane de euro pentru dezvoltarea unui centru commercial în zona Obor din București.

Banii vor fi atrași de la bănci din România și din străinătate, durata vizată a împrumuturilor fiind de 30 de ani, potrivit convocatorului adunării generale extraordinare a acționarilor pentru data de 13 august.

Garanțiile aduse de companie sunt reprezentate de unele active imobilizate și financiare ale acesteia.

De asemenea, acționarii companiei vor participa și ei la o majorare de capital cu un aport de 46 milioane de lei (circa 10 milioane de euro) în numerar pentru finanțarea proiectului imobiliar. Astfel, după majorare, capitalul social ar ajunge la 66,8 milioane de lei (15 milioane de euro).

Proiectul se întinde pe o suprafață de aproximativ 2,5 hectare, iar compania a semnat deja un contract de închiriere pentru un hypermarket cu compania franceză Carrefour.

Acțiunile Prodplast Imobiliare SA sunt tranzacționate la Bursa din Sibiu, cea mai recent valoare a unei acțiuni fiind de 5,9 lei, iar capitalizarea bursieră are valoarea de 123 milioane lei (27,8 milioane euro).

La finele anul trecut, compania a raportat venituri totale de 5,8 milioane de lei (1,3 milioane de euro) și o pierdere de 728 mii lei (circa 165.000 de euro).

Prodplast Imobiliare este o companie de investiții și dezvoltare imobiliară, de numele căreia se leagă Florin Pogonaru, președintele Asociației Oamenilor de Afaceri din România (AOAR).

Soția acestuia, Georgiana Pogonaru face parte din Consiliul de Administrație al companiei, alături de care stă și Tudor Ciurezu, directorul general și președintele SIF Oltenia. De asemenea, Prodplast Imobiliare deține un pachet de 16,7% din acțiunile Prodplast, companie listată la bursa de la București cu o valoare bursieră de 46,9 milioane de lei (10,6 milioane de euro).

Centrul comercial ce va fi dezvoltat în sectorul 2 intră pe o piață competitivă a centrelor comerciale în Capitală. Pe lângă polurile create deja de Băneasa Shopping City, grupul turcesc FIBA cu mall-urile București Mall și Plaza România sau AFI Palace Cotroceni, se anunță noi proiecte de intrare pentru anul viitor cum este cazul Mega Mall, dezvoltat pe platforma Electroaparataj în apropierea Arenei Naționale.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Fonduri de investiții

„Declaratie de dragoste” a managerului regional de private equity Resource Partners pentru Romania dupa achizitia platformei Vola.ro: Mizam pe minim inca o achizitie in viitorul apropiat. „Investitiile pe care le facem in companiile romanesti au o o componenta de equity intre 7 si 20 mil. Euro, la care pot fi adaugate finantari bancare sau alte co-investitii”

  Managerul regional de private equity Resource Partners a anuntat ca mizeaza pe o noua achizitie in viitorul apropiat pe piata din Romania, dupa recenta achizitie a grupului care include Vola.ro, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO. „Suntem bucurosi sa marc  Citeşte articolul integral

Consultanți & Auditori

Laurentiu Stan, fondatorul companiei de consultanta antreprenoriala Kapital Minds: Majoritatea antreprenorilor din Romania cred ca cifra de afaceri si profitul sunt cei mai importanti factori pentru cresterea valorii unei afaceri, insa relatiile cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile genereaza uneori peste 80% din valoarea afacerii

  Majoritatea antreprenorilor din Romania considera ca cifra de afaceri si profitul companiei sunt cei mai importanti factori ai cresterii valorii, lasand la urma factorii care genereaza acesti indicatori precum stabilitatea relatiilor cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile ce  Citeşte articolul integral