“Molson Coors are niste actiuni foarte concrete prin care se incearca reducerea amprentei de carbon, iar pe de alta parte, atunci cand vorbim de apa pentru ca este un produs primar din care se fabrica berea, se doreste ca acest consum al apei sa fie din ce in ce mai redus, care a ajuns la o reducere cu 25% a consumului de apa“, a declarat Liviu Turcanu, Creative Director Mantia, divizia de CSR din cadrul Mercury 360 Communications Group, la THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022, eveniment organizat pe 25 octombrie de catre jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.
“Mai mult decat atat, reutilizarea apei este un aspect deosebit de important, pana in 2025 se doreste aici ca 50% din apa sa fie reutilizabila complet si reintrodusa in circuitul comunitatii, iar impactul se duce asupra produsului, asupra packaging-ului pentru ca pana la urma produsul finit, pachetul poarta amprenta cea mai directa a efectului pe care poate sa-l lase asupra mediului. Reutilizarea, refolosirea materialelor, inserarea lor in linii de productie reprezinta un statut clar si materiale compostabile, se doreste ca pana in 2025 sa ajungem la 100% reciclare, reutilizare si ambalaj compostabil al produselor Molson Coors, suntem undeva la 99,5% acum“, adauga Liviu Turcanu.
Potrivit acestuia, Bergenbier, un brand din portofoliul producatorului de bere Molson Coors, are un program de reimpadurarire din anul 2017 , in cadrul caruia se planteaza peste 100.000 puieti de brad in Romania.
De asemenea, un alt client al grupului de media si comunicare, gigantul global din industria alimentara Nestlé deruleaza actiuni de sustenabilitate care pleaca de la principii care vizeaza eliminarea risipei. “Vorbim si aici de packaging sustenabil, reutilizabil, compostabil. Un exemplu concret este Nan, un produs adresat infantilor, care are cutia circa 60% reciclabila, capacul in procent de 60 si ceva la suta, iar lingurita este facuta din trestie de zahar, deci aproape 100% reciclabila“, explica Liviu Turcanu.
Alte actiuni vizeaza aceasta conversie intr-o zona de ambalaj compostabil.
“Sunt o serie de schimbari care vizeaza linia de productie si tot ce este anterior liniei de productie, adica furnizor. Nestlé are aceasta actiune la nivel mondial de identificare si ajutare a furnizorilor care produc folosind energie verde in agricultura produse care devin ingredientele produselor Nestlé. De asemenea, exista aceasta bonitate a furnizorului care din lantul trofic al productiei Nestlé foloseste energie regenerabila“, afirma Turcanu.
“Exista o restructurare si regandire a fabricilor care produc produse folosind energie verde“, a mai spus Liviu Turcanu, Creative Director Mantia, divizia de CSR din cadrul Mercury 360 Communications Group, in cadrul panelului Industrie alimentara al evenimentului THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022.
Partenerii THE SUSTAINABLE CHALLENGE 2022 sunt Erste Asset Management Romania, ING Bank Romania, ROCA Investments, Suciu Popa, Colliers, Bursa de Valori Bucuresti, Dentons. Partener strategic este CCIFER, iar Suporting Partner Banca Transilvania.