MIRSANU.RO

publicat la: 06.09.2024  12:36

Laurentiu Stan, fondatorul companiei de consultanta antreprenoriala Kapital Minds: Majoritatea antreprenorilor din Romania cred ca cifra de afaceri si profitul sunt cei mai importanti factori pentru cresterea valorii unei afaceri, insa relatiile cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile genereaza uneori peste 80% din valoarea afacerii

Sursa: Kapital Minds.
 

Majoritatea antreprenorilor din Romania considera ca cifra de afaceri si profitul companiei sunt cei mai importanti factori ai cresterii valorii, lasand la urma factorii care genereaza acesti indicatori precum stabilitatea relatiilor cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile ce genereaza uneori peste 80% din valoarea afacerii, potrivit unui studiu de piata realizat de catre firma de consultanta antreprenoriala Kapital Minds.

Consultantul Laurentiu Stan, cu o expertiza de peste 20 de ani in evaluare si consultanta financiara, a anuntat pe 5 septembrie 2024 ca a fondat compania Kapital Minds, care se concentreaza asupra nisei de servicii specializate in cresterea valorii companiilor si planificarea exitului cu care vizeaza o piata – tinta formata de catre antreprenorii companiilor profitabile cu o cifra de afaceri minima anuala de 500.000 Euro.

„Serviciile noastre se adreseaza antreprenorilor care doresc o crestere accelerata a afacerii, indiferent daca se gandesc sau nu la iesirea din afacere. Suntem alaturi de start up-uri, oferindu-le strategii de piata si suport pentru atragerea finantarii, dar si de companiile mici si mijlocii care doresc sa isi accelereze cresterea. Pentru companiile mature, oferim solutii pentru reimprospatarea strategiei de dezvoltare”, a declarat Laurentiu Stan, fondatorul si directorul companiei Kapital Minds. 

Antreprenorii din Romania intervievati de catre Kapital Minds considera ca factorii cei mai importanti de crestere a valorii unei companii sunt cifra de afaceri (35%) si profitul (24%), plasand astfel pe ultimele locuri factori din categoria activelor intangibile precum relatia cu clientii (18%), capitalul uman (12%) si proprietatea intelectuala (7%).

Kapital Minds a derulat un studiu de piata in perioada 1 – 22 august 2024 pe un esantion de 400 de companii reprezentativ la nivelul Romaniei, eroarea maxima de esantionare la un nivel de incredere de 95% fiind estimata la +/- 4,5%, sustin autorii cercetarii.

Circa 19% dintre cei intervievati telefonic sunt familiarizati cu serviciile de exit planning advisory, antreprenorii cu afaceri de peste 100 mil. Euro pe an fiind categoria de business cea mai informata la acest capitol, ceea ce indica existenta unui potential ridicat pentru acest tip de servicii de consultanta in categoria companiilor de talie mica si medie, potrivit concluziilor studiului.

Desi peste 80% dintre acestia nu sunt familiarizati cu serviciile de planificare a unui exit, iar circa 76% dintre ei nu au un plan formalizat cu privire la exitul lor din propria afacere, insa 75% dintre antreprenorii intervievati considera ca planificarea din timp a unui eventual exit este importanta si chiar foarte importanta pentru a avea succes, rezulta din studiul realizat de catre Kapital Minds.

Doi din trei antreprenori considera ca vanzarea integrala a afacerii este principala optiune de exit pentru ei, urmata de vanzarea partiala catre un investitor privat (42%), tranzitia catre familie sau management (33%), iar unii dintre acestia vad ca o optiune viabila de exit listarea la bursa a companiei (12%).

Stabilirea unui pret corect al afacerii este vazuta de catre 42% dintre cei intervievati ca fiind cea mai mare provocare in planificarea unui exit, in timp ce 26% au in vedere gasirea unui cumparator potrivit, 15% dintre acestia se uita la asigurarea continuitatii afacerii, iar 6% sunt preocupati de problemele legale si fiscale asociate unei tranzactii de exit, sustine studiul Kapital Minds.

Distanta dintre asteptarile vanzatorilor si cumparatorilor este, dealtfel, principalul factor care face ca multe tranzactii sa nu se realizeze, dupa cum au declarat constant si reprezentantii mai multor fonduri de investitii dupa discutiile avute cu antreprenorii.

Investitorii se asteapta sa plateasca un pret mai redus pentru a compensa riscul pe care si-l asuma cand investesc intr-o afacere, explica Laurentiu Stan.

De asemenea, in cazul mai multor achizitii, valoarea afacerii cumparate scade dupa achizitie atunci cand aceasta nu este inteleasa de catre investitori.

Compania de consultanta antreprenoriala Kapital Minds ofera o gama de servicii structurate in jurul a patru piloni – evaluare, cresterea valorii, planificarea iesirii din afacere si mentorat. 

“Imi doresc sa transform consultanta pentru cresterea valorii afacerii si planificarea exitului intr-o profesie la noi in tara, asa cum a devenit de ani buni in Statele Unite ale Americii. Faptul ca sunt primul membru roman al Exit Planning Institute (SUA) reprezinta o oportunitate de a implementa in tara noastra metodologia de accelerare a valorii companiilor. Vreau ca antreprenorii sa cunoasca toate instrumentele posibile pentru cresterea valorii propriei afaceri. Construim, astfel, o comunitate a oamenilor de afaceri care se sustin reciproc si impartasesc cunostinte”, a spus Laurentiu Stan.

Potrivit acestuia, in acest moment se observa la antreprenori un potential mai mare si o cerere mai ridicata pentru servicii de planificare pentru exit comparativ cu serviciile de consultanta dedicate cresterii valorii unei afaceri.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Analize

CBRE: Tranzactiile de pe piata imobiliara locala din primul trimestru din 2025 au totalizat 169 mil. Euro, aproape la acelasi nivel cu cel din perioada similara a anului trecut. Retailul domina, in timp ce sectorul de birouri revine in atentia investitorilor

  Piata imobiliara din Romania a inregistrat in primul trimestru din 2025 un volum total de investitii de 169 mil. Euro, valoare dubla fata de trimestrul anterior si aproape la acelasi nivel cu cel inregistrat in perioada similara a anului trecut, semnaland o revenire sustinuta a interesului investito  Citeşte articolul integral

Avocați

Firma de avocatura Dentons a asistat Hartmann Packaging la achizitia Dentas Romania

  Firma globala de avocatura Dentons a anuntat pe 24 aprilie 2025 ca a acordat asistenta juridica pentru producatorul danez de ambalaje din fibra modelata Hartmann Packaging A/S la achizitia Dentas Romania SRL, subsidiara locala a carei vanzare a fost aprobata de catre grupul – mama turcesc Dentas K  Citeşte articolul integral