MIRSANU.RO

publicat la: 09.07.2014  18:01

LAFARGE CIMENT (ROMÂNIA) SA

 

Anul înfințării: 1997

Tip societate: Societate pe acțiuni

Codul unic de identificare: 328750

Număr de înmatriculare la Registrul Comerțului: J40 /546 /1991

Numărul de angajați: 457 (2013)

Linii de afaceri/servicii: producția, distribuția și vânzarea de ciment, betoane și agregate

Poziție pe piață: 3 (după Holcim și HeidelbergCement)

Domeniul de activitate: Materiale de construcţii

Logo:                  Lafarge logo

Număr de fabrici de ciment: 2

Număr de fabrici de măcinare: 1

Capacitatea de producție de ciment (milioane de tone):  4,9

Sediul central: Piata Charles de Gaulle nr. 15, etaj 1 si 2, Bucuresti, Cod postal 011857,  Telefon: 021 30 75 200/300,  Fax: 021 3 12 09 45

Cifra de afaceri la 31 decembrie 2014:  691.141.241RON (156,1 mil. euro)

Profit net/pierdere la 31 decembrie 2014:  98.004.534 RON (22,1 mil. euro)

Număr de angajați la 31 decembrie 2014:  457

Management: Comitetul executiv

Costin Borc – Preşedinte – Director General
Cecile Morenas – Director Financiar
Ruxandra Băndilă – Director Strategie & Dezvoltare
Tiberiu Mercurian – Director de Marketing
Gabriel Mățăuan – Director de Resurse Umane
Cătălin Bodeanu – Director Juridic
Nicoleta Manu – Director Supply Chain şi Achiziţii
Gabriela Nahoi – Director Vânzări Industriale
Mihaela Nicolau – Director Siguranță și Sănătate în Muncă
Monica Tudor – Director Vânzări Distribuție
Eric Thieulot – Director Proiecte Cheie Infrastructură & Agregate
Mihaela Novac – Director Proiecte Speciale Clădiri & Betoane

Capital subscris vărsat la 31 decembrie 2014: 38.955.733 RON

E-mail: office@lafarge.ro

Website: www.lafarge.ro

Contact relaţii cu publicul: Tel: 021-307.53.00, 021-307.52.00, Fax: 021-312.09.45, E-mail: office@lafarge.ro, comunicare@lafarge.ro, Web: www.lafarge.ro

Contact de presă: E-mail: comunicare@lafarge.ro

Acționari: Lafarge (Franța)

Lafarge cati bani a facut in Ro tabel

Compania franceză Lafarge intră pe piața cimentului din România în 1997, când preia pachetul majoritar al producătorului de ciment local Romcim București de la statul român. La privatizarea Romcim, Lafarge preia 4 fabrici, dar din motive concurențiale vinde una dintre acestea în 1999 către Holcim. Nivelul investițiilor companiei franceze în cei 17 ani de la intrarea pe piață totalizează peste 700 de milioane de euro.

În 2005, compania a fost amendată de Consiliul Concurenței cu peste 10 mil. euro, în condițiile în care cei trei mari producători de ciment au primi amenzi cumulate de 28,5 mil. euro fiind acuzate că au avut înțelegeri de tip cartel pentru practici concertate de stabilire în comun a prețurilor pe piață.

Mai mulți ani de la privatizare, producătorul de ciment s-a numit Lafarge Romcim, însă după integrarea operațiunilor locale sub o singură umbrelă în 2012, compania integrată și-a luat numele de Lafarge Ciment (Romania) SA, în care principalele linii de afaceri sunt activitățile de producție ciment, betoane și agregate. În 2011, Lafarge și-a vândut divizia de gips carton către belgienii de a Etex, după ce cu câțiva ani anterior vânduse afacerea cu var către Simcor Oradea. La nivel local, asta a însemnat cedarea participației din producătorul de gips carton cunoscut mulți ani pe piață sub numele de Lafarge Arcom, datorită asocierii cu compania de construcții Arcom București pentru a opera fabrica de gips carton din capitală.

Aceasta este principala companie Lafarge locală, pe lângă ea existând și alte societăți care activează tot în sectorul materialelor de construcții.

În portofoliul companiei se află acum două fabrici de ciment la Medgidia (județul Constanța) și Hoghiz (județul Brașov), precum și o uzină de măcinare la Târgu Jiu. De asemenea, Lafarge are în portofoliu și operatorul portuar Sicim, prin care se derulează exporturile de ciment ale Lafarge către alte piețe din portul Medgidia, situate în apropierea fabricii.

Pe piața cimentului, Lafarge Ciment Romania SA concurează cu Holcim România, subsidiara locală a grupului elvețian, respectiv cu Carpatcement, parte a grupului german HeidelbergCement, împărțind practic piața în trei bucăți aproape comparabile ca mărime.

Pe 7 aprilie, Lafarge și Holcim au anunțat că vor fuziona pentru a crea un supercampion în industria globală a cimentului. Pentru a face posibilă tranzacția, ambele companii sunt nevoite să își vândă active în diferite părți ale astfel încât autoritățile locale din domeniul concurenței din piețele implicate să poată aproba tranzacția.

Pe 7 iulie, cele două companii au anunțat lista de active la care renunță în diferite piețe. În România, Lafarge este compania care va trebui să-și vândă întregul portofoliu, format de Lafarge Ciment România SA și alte companii, respectiv participații la nivel local.

În total, în 18 ani de prezență pe piață, compania a înregistrat o cifră de afaceri agregată de 3,3 mld. euro și profituri totale de 703 mil. euro. Francezii rămân în buzunar însă cu cei aproximativ 400 mil. euro, la care este evaluat prețul de vânzare al operațiunilor Lafarge România.

Toate companiile Lafarge din România urmează să treacă sub comanda irlandezilor de la CRH, care au cumpărat cu 6,5 mld.euro pachetul global de active vândut de Lafarge și Holcim. Ocupă poziția a treia pe piața locală a cimentului și la un moment dat înainte de criză era una dintre cele mai profitabile afaceri străine, cu o marjă de profit de circa 40%. Pe lista acționariilor minoritari ai firmei a fost ani buni și guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Finanțări

IFC împrumută 38,5 mil. Dolari UniCredit Leasing Corporation pentru finanțarea IMM-urilor

   

International Finance Corporation, divizia de investiții a grupului Băncii Mondiale, a acordat un împrumut de 150 mil. Lei (38,5 mil. Dolari) către UniCredit Leasing Corporation pentru finanțarea întreprinderilor mici și mijlocii (IMM).

  Citeşte articolul integral


Pieţe de capital

Rețeaua elenă de magazine de jucării Jumbo ia în considerare o emisiune de obligațiuni de până la 250 mil. Euro pentru a-și finanța inclusiv extinderea în România. Jumbo are în plan să deschidă 17 magazine pe piața locală

 

Grupul elen Jumbo ia în considerare emiterea unor obligațiuni convertibile de până la 250 mil. Euro pentru a-și finanța extinderea rețelei de magazine din România și pentru a-și îmbunătăți lichiditățile, potrivit președintelui companiei, Apostolos Vak  Citeşte articolul integral