MIRSANU.RO

publicat la: 15.11.2022  15:26

Ionut Leahu, CEO si fondator Clinicile Dr. Leahu: Consolidarea pietei de stomatologie prin M&A este foarte importanta pentru a creste accesul pacientilor la planul complet de tratament. Vom relua eforturile de internationalizare a retelei de clinici dupa ce vom avea o baza financiara locala mai buna

 

“Pe partea asta de guvernanta, ma gandeam ca suntem poate cea mai guvernata retea de clinici stomatologice din Romania. Faptul ca noi am trait si experienta listarii unui produs – a obligatiunilor pe bursa, deja ne-a dus intr-un fel, am reusit sa ridicam niste bani de la investitori pe bursa, apoi relatia cu Morphosis unde noi suntem una din cele 4 companii cu advisory board imediat implementat, deci pe partea de guvernanta suntem acolo sus de tot, suntem foarte aliniati. Si chiar ne-a pus intr-o situatie in care suntem unici  in piata si cred ca odata ce oamenii incep sa inteleaga ca iti trebuie dinti, cand intelegi ca alegerea ta va stimula industria intr-o directie, cu cat vin mai multi pacienti catre noi si noi facem cat mai multe lucruri catre ESG, este clar ca pacientul a decis ca este important ESG-ul si atunci o sa vedem si noi un impact in business pentru ca de acolo cu cat vin mai multi pacienti, ne asiguram ca avem si unde sa-i tratam“, a declarat Ionut Leahu, CEO si fondator al retelei stomatologice Clinicile Dr. Leahu, la THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022, eveniment organizat pe 25 octombrie de catre jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.

“De ce este pentru noi importanta sustenabilitatea asta? Pentru ca institutia asta sa fie acolo si peste 60 de ani si peste 80 de ani, adica luam pacientul care are 1 an, dar apoi trebuie sa te asiguri ca esti acolo indiferent in ce oras se muta. Si efortul nostru de internationalizare va fi reluat, ne calmam un pic in zona noastra ca sa avem o baza financiara mult mai buna ca sa putem sa ne asumam riscuri mai mari inafara tarii va fi sa putem sa-i dam oportunitatea unui copil care acum are studii poate in Elvetia peste 20 de ani sa vina la o clinica Dr. Leahu in Elvetia“, afirma Ionut Leahu.

“Suntem liderul stomatologiei intr-o piata foarte fragmentata, unde la 3,7% din piata“, puncteaza Ionut Leahu.

“In stomatologie, daca nu aloci 100% din resursele necesare sa rezolvi problema rezultatul poate fi zero. Vorbim de un pacient care a platit 60% dintr-un plan de tratament si nu avea dinti in gura. De aceea e important pentru noi M&A-ul pentru ca in industria noastra lipsind aceasta consolidare, fiecare medic face ce poate in cabinet. Eu mai numesc asta stomatologie de subzistenta sau de razboi. De fapt, de foarte multe ori, pacientul nu primeste toate optiunile de tratament. Cred ca consolidarea pietei in stomatologie este foarte importanta sa putem sa crestem accesul pacientului la solutia completa“, afirma fondatorul retelei Clinicile Dr. Leahu. “Noi ca si mindset avem ca actionarul principal in activitatea noastra este, de fapt, pacientul“, adauga Ionut Leahu.

“Avem si o clinica sociala de stomatologie. Am luat o clinica ce ne ramasese un pic mica, am convertit-o in zona asta sociala si am facut-o si centru de formare a viitorilor specialisti pentru ca am reusit sa impingem o schimbare legislativa si cu ajutorul Patronatului Furnizorilor Serviciilor Medicale Private din Romania astfel incat rezidentii se pot pregati in clinici private si am facut investitii in sensul ca avem medici rezidenti care sunt pregatiti in clinica sociala, care sunt deja luati intr-un program de pregatire universitara si isi ofera timpul in loc sa faca asta in spital fac asta in clinica sociala de stomatologie, unde sunt pacienti care nu au asigurari stomatologice. Stim cu totii ca asigurarile lipsesc cu desavarsire si invata si trateaza astfel si pacienti care altfel nu ar fi avut acces la servicii stomatologice“, mai spune Ionut Leahu.

“Sprijinim o campanie prin care exista cabinete mobile de stomatologie. Ne-am gandit cum maresti accesul in zonele unde nu exista stomatologie? Nu are sens sa investim in locatii fixe in comunele, in satele din Romania, ci este mult mai eficient sa avem aceste cabinete mobile pe care desigur ca o extensie a clinicii sociale de stomatologie Sf. Ioan sa putem sa iesim cu primul proiect de cabinet mobil pe care sa-l gestionam noi 100% si sa incepem sa facem aceste tururi tematice, in primul rand adresate copiilor pentru ca cea mai mare problema in stomatologie este ca esti pacient de la primul dinte. Nu trebuie sa ajungi sa ai 30 de ani si un job bine platit ca sa mergi la stomatolog. Poti sa ai si abordarea asta, dar vei constata ca te costa foarte mult, adica stomatologia devine scumpa atunci cand o ignori. Cat timp mergi la stomatolog este foarte ieftin“, concluzioneaza fondatorul retelei de clinici stomatologice.

“Ma intorc un pic la impactul de mediu. Ce putem face noi ca sa scadem emisiile de CO2?! Este simplu, nu chemam pacientul de 10 ori, il chemam o data, ii oferim o jumatate de zi si din punct de vedere al materialelor de unica folosinta, faptul ca pacientul vine de mai putine ori, desfaci de mai putine ori manusile, tavitele si tot ce avem noi de folosit“, a mai spus Ionut Leahu, CEO si fondatorul retelei stomatologice Clinicile Dr. Leahu, in cadrul panelului Retail & Servicii al evenimentului THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022.

Partenerii THE SUSTAINABLE CHALLENGE 2022 sunt Erste Asset Management Romania, ING Bank Romania, ROCA Investments, Suciu Popa, Colliers, Bursa de Valori Bucuresti, Dentons. Partener strategic este CCIFER, iar Suporting Partner Banca Transilvania.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

EXCLUSIV

Razvan Popa, CEO of Jantzen Renewables, speaker of THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2024

  Razvan Popa, CEO of Jantzen Renewables, is one of the speakers of THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2024. Razvan is the CEO and shareholder of Jantzen Renewables. Before assuming the CEO role, Razvan Popa served as Partner and Head of Transactions at Jantzen Renewables, where he was instrumental in se  Citeşte articolul integral

EXCLUSIV

Andrei Brinzea, Partner Business Development at Cushman & Wakefield Echinox, speaker of THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2024

    Andrei Brinzea, Partner Business Development at Cushman & Wakefield Echinox, is one of the speakers of THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2024. With over 18 years of experience in the real estate market, Andrei Brinzea holds the position of Partner, Business Development. In this role, And  Citeşte articolul integral