Adrian Mîrșanu

publicat la: 01.12.2014  22:12

Grupul german REWE a scos la vânzare rețeaua BILLA din România și Bulgaria, tranzacție în jurul a 500 mil. euro. Deloitte are mandatul de vânzare. REWE neagă scoaterea la vânzare a afacerii BILLA

Billa operează o rețea de 85 de magazine în România și aproximativ 90 de locații în Bulgaria. Sursă foto: Billa.
 

Grupul german de comerț REWE a scos la vânzare rețeaua de magazine BILLA din România și Bulgaria precum și alte participații din cele două țări, în cadrul unei tranzacții care ar putea ajunge la 500 mil. euro, au declarat în exclusivitate pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO mai multe surse din piață. Intenția este negată de către oficialii REWE.

„Tranzacția echivalează cu exit-ul rețelei BILLA din România și Bulgaria. Deloitte are mandatul de vânzare pentru BILLA. La vânzare pe lângă cele două rețele sunt și alte active pe care BILLA le deține în cele două țări”, au declarat pentru MIRSANU.RO surse din piață.

Tranzacția de exit a BILLA din România și Bulgaria, care include rețelele de pe cele două piețe, s-ar putea apropia de jumătate de miliard de euro, susțin surse din piața de fuziuni și achiziții care au dorit să își păstreze anonimatul având în vedere natura privată a afacerii.

”Acestea sunt doar speculații. Nu sunt planuri să vindem BILLA România. Rămânem la strategia noastră de expansiune în viitor în condițiile în care piața româneascp este foarte importantă pentru noi”, a declarat în urmă cu două săptămâni pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO Theresa Teufel, Director de comunicare al REWE International AG.

BILLA România operează o rețea de 85 de magazine, iar BILLA Bulgaria activează cu un lanț de aproximativ 90 de magazine, conform ultimelor informații disponibile.

La o tranzacție de acest nivel pe piața de retail, unii experți din sectorul de fuziuni și achiziții se așteaptă ca interesul pentru o asemenea mișcare să vină din partea unor jucători strategici, deși nu este exclus apetitul și al unor fonduri de investiții de talie regională sau chiar europeană.

O tranzacție cu o structură asemănătoare a fost cea din 2010, când grupul german Tengelmann a vândut către LIDL rețelele de supermarketuri Plus din România și Bulgaria.

Printre cei care și-au exprimat interesul în acest an pentru achiziția magazinelor BILLA din România s-a numărat managerul de fonduri Enterprise Investors, însă sursele MIRSANU.RO precizează că fondul polonez de investiții s-a retras de la discuții.

Pe piața de retail, printre grupurile care au dat semnale că sunt interesate să se extindă se află Mega Image, lanț controlat de belgienii de la Delhaize, grupul german Lidl Schwarz sau francezii de la Carrefour.

”Delhaize Group nu comentează asupra unor zvonuri despre potențiale fuziuni, achiziții sau vânzări”, a răspuns pe 17 noiembrie întrebărilor MIRSANU.RO Charles Davis, Senior Vice President pentru comunicare și relații publice în cadrul Delhaize Group.

De asemenea, oficialii Lidl nu au făcut niciun comentariu până în momentul publicării acestui articol. Reprezentanții Carrefour au precizat că nu doresc să comenteze acest subiect.

Rețeaua austriacă de retail Billa a deschis primul magazin în România în 1999.

Grupul german REWE este unul dintre cei mai mari jucători din piața de retail din România, fiind prezent aici cu rețeaua BILLA, lanțul de magazine cash and carry Selgros România și supermarketurile Penny Market și XXL Mega Discount. În total, grupul REWE număra peste 10.000 de angajați și un volum al afacerilor de peste 1,5 mld. euro, conform bilanțurilor raportate de fiecare companie în parte.

Astfel, Billa România a raportat pentru anul trecut un profit net de 2,18 mil. lei (0,49 mil. euro) și o cifră de afaceri de 1,359 mld. lei (307,5 mil. euro) la un personal format din 3.132 de angajați.

Prin rețelele de magazine Penny Market și XXL Mega Discount, compania REWE România SRL și divizia de Real Estate (REWE Projektentwicklung România SRL) au înregistrat în 2013 o cifră de afaceri de peste o jumătate de miliard de euro. La finele anului trecut, cifra de afaceri a REWE România SRL a fost de 2,194 mld. lei (496 mil. euro), în creștere cu 12,9% față de cea înregistrată anul anterior, iar cea a diviziei de Real Estate (REWE Projektenwicklung România SRL) a ajuns la 61,7 mil. lei (13,9 mil. euro). La finele lui 2013, rețeaua penny Market avea 149 de magazine, iar cea a XXL Mega Discount 7 magazine, ceea ce totalizează pe bilanțul companiei 3.212 angajați.

Selgros Cash and Carry a raportat la rândul său pentru anul 2013 un profit net de 53,9 mil. lei (12,2 mil. euro) la o cifră de afaceri de 3,09 mld. lei (699,28 mil. euro) și un personal format din 4.026 de angajați. Rețeaua Selgros cuprinde 19 locații la nivel local, conform informațiilor disponibile pe site-ul companiei.

La nivel global, grupul german REWE a raportat vânzări de 50,6 mld. euro în anul fiscal 2013 și un personal format din 329.418 angajați. REWE a luat ființă în 1927. În 1996, REWE a cumpărat BML Group, care deținea rețeaua de supermarketuri BILLA.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

post_image
Fonduri de investiții

Ioannis Papalekas și-a ridicat prin achizițiile imobiliare din România propriul său „unicorn”. Valoarea de piață a companiei fondate acum 4 ani de către investitorul grec trece de 1,15 mld. Euro pe bursa de la Londra, iar pachetul de acțiuni Globalworth al lui Papalekas depășește 210 mil. euro

 

Compania de investiții imobiliare fondată în 2013 de către investitorul grec Ioannis Papalekas valorează acum circa 1,158 mld. Euro (1,36 mld. Dolari) pe bursa de la Londra.

După ultima majorare de capital de 340 mil. Euro,   Citeşte articolul integral


EXCLUSIV

Abris Capital Partners se apropie de semnarea unei noi achiziții pe piața românească. Printre țintele luate recent în vizor se află achiziția Oscar Downstream, al cărui proprietar negociază o tranzacție de vânzare estimată în jurul a 150 – 200 mil. euro pentru cel mai mare distribuitor independent local de carburanți

 

Abris Capital Partners, unul dintre cei mai mari manageri de capital privat din regiune, este într-o fază avansată pentru o nouă achiziție pe piața românească, potrivit informațiilor disponibile pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO.

  Citeşte articolul integral