MIRSANU.RO

publicat la: 24.10.2025  20:57

Grupul francez Carrefour ar putea obtine in jurul a 1,1 mld. Euro – 1,3 mld. Euro dintr-o vanzare potentiala a operatiunilor sale din Romania. Laurentiu Stan, Kapital Minds: Valoarea de intreprindere a operatiunilor Carrefour din Romania, estimata in intervalul 1,2 – 1,5 mld. Euro, la un calibru comparabil cu tranzactia Ahold Delhaize – Profi de 1,3 mld. Euro finalizata la inceputul anului. Carrefour raspunde zvonurilor de vanzare ca “grupul continua implementarea planului strategic in Romania”. Schwarz Group: Nu suntem interesati de achizitia operatiunilor Carrefour din Romania

Sursa: Carrefour.
 

Grupul francez Carrefour ar putea vinde operatiunile din Romania, in cadrul unei strategii mai largi care vizeaza pietele in care activeaza, si ar fi angajat bancherii de investitii de la BNP Paribas pentru a coordona un astfel de proces de exit, sustin surse citate de presa franceza, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.

Carrefour a angajat banca de investitii BNP Paribas pentru vanzarea operatiunilor din Romania, sustine publicatia franceza L’Informe.

O eventuala vanzare a operatiunilor pe care grupul francez Carrefour le are acum in Romania i-ar putea aduce un pret pe participatiile detinute la nivel local in jurul a 1,1 – 1,3 mld. Euro la o valoare de intreprindere totala (pret pe actiuni cumulat cu datoria neta) intre 1,2 mld. Euro si 1,5 mld. Euro, conform unei analize realizate in exclusivitate de catre evaluatorul Laurentiu Stan pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.

“Grupul continua implementarea planului strategic in Romania, care vizeaza deschiderea a peste 30 de magazine noi in 2025, dezvoltarea segmentului de comert online și consolidarea parteneriatelor locale cu producatorii romani, avand deja o retea puternica de 1.500 de parteneri locali. De altfel, la nivelul intregii retele de furnizori, 93% sunt companii romanești, sprijinind economia locala”, au declarat reprezentantii Carrefour intr-o declaratie de presa ca raspuns la zvonurile privind o vanzare a operatiunilor locale.

“La jumatatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca raspuns la schimbarile din piata, Grupul a desfașurat o analiza a portofoliului de activitati, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizationale”, au precizat reprezentantii Carrefour.

Potrivit acestora, in primele noua luni ale anului, Carrefour Romania a inregistrat vanzari de 2,29 mld. euro, in creștere cu 1,9% in termeni comparabili, raportat la perioada similara din 2024.

“Carrefour iși mentine in continuare pozitia solida pe piata și sa atraga clienti prin ofertele și politicile sale adaptate contextului economic. De la inceputul acestui an, compania a continuat programul de reduceri pe termen lung, care include pana la 2.000 de articole la pret redus, consolidandu-și astfel pozitia de partener de incredere pentru clienti. Initiativele recurente, precum Bucuria incepe cu preturi mici, cataloagele saptamanale de oferte și reducerile constante din platforma de loialitate Act for Good sunt concepute pentru a aduce valoare și accesibilitate fiecarui client. Un alt exemplu concret este și initiativa de sprijinire a clientilor in contextul modificarilor masurilor fiscale, prin care aceștia pot primi inapoi de doua sau chiar trei ori valoarea TVA-ului pentru produsele ale caror preturi au fost majorate. In prezent, compania deruleaza o noua campanie exclusiva in platforma Act for Good, cu pana la 1.000 de produse la pret redus intre 10% și 20%, accesibile prin scanarea codului AFG din aplicatie”, au adaugat reprezentantii Carrefour.

 

Laurentiu Stan, Kapital Minds: La un multiplu mediu de 0,48x aplicat la vanzari, valoarea medie de intreprindere a operatiunilor Carrefour in Romania ar fi in jurul a 1,35 mld. Euro, iar pretul incasat din vanzarea participatiilor ar fi in jurul a 1,2 mld. Euro

Vanzarea operatiunilor grupului Carrefour din Romania ar putea ajunge la o valoare de intreprindere intre 1,2 mld. Euro si 1,5 mld. Euro, cu o valoare medie in jurul a 1,35 mld. Euro, conform estimarilor lui Laurentiu Stan, fondatorul si directorul firmei de consultanta Kapital Minds.

Evaluarea are in vedere un multiplu mediu de 0,48x aplicat la vanzarile de 2,8 mld. Euro raportate de catre grupul francez Carrefour in Romania pentru 2024. Intervalul de evaluare mai larg luat in calcul se situeaza intre 0,43x si 0,53x, avand ca referinta un grup de 7 companii din acelasi sector de activitate, precum si tranzactia recent incheiata Ahold Delhaize – Profi, a precizat expertul in evaluare.

De asemenea, potrivit acestuia, pretul de vanzare (equity value) pe care Carrefour l-ar putea obtine de pe urma operatiunilor sale din Romania ar putea ajunge in jurul valorii de 1,1 mld. Euro – 1,3 mld. Euro, in functie de datoria neta luata in calcul.

Daca am aplica multiplul de vanzari obtinut la tranzactia Ahold Delhaize – Profi de 0,52x, vanzarea operatiunilor Carrefour in Romania ar ajunge la o valoare de intreprindere in jurul a 1,46 mld. Euro, respectiv un pret pe actiuni incasat de catre vanzator in jurul a 1,31 mld. Euro.

Estimarile au fost realizate pe baza cifrei de afaceri raportate pentru 2024 de grup pentru Romania, precum si a situatiilor financiare din 2024 ale Carrefour Romania, Romania Hypermarche (fosta Cora) si Supeco Investment, companii detinute 100% de catre grupul francez si care concentreaza operatiunile derulate in diferite formate fizice pe piata de retail. Pe langa acestea, grupul Carrefour mai detine si alte companii, al caror impact asupra rezultatelor la nivel local este marginal.

Toate calculele au ca referinta cursul mediu de schimb din 2024, de 4,974 RON/ Euro, si au in vedere vanzarea integrala a participatiilor detinute de catre Carrefour in companiile sale din Romania.

Grupul Carrefour a raportat vanzari pentru 2024 de peste 2,8 mld. Euro in 2024.

Carrefour activeaza cu mai multe formate pe piata de retail alimentar din Romania, pe segmentele de hypermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, dar si pe canale de vanzare online sau alte tipuri de operatiuni.

Pilonul central al operatiunilor Carrefour la nivel local este compania Carrefour Romania, care a inregistrat in 2024 o cifra de afaceri de 12,54 mld. RON (2,52 mld. Euro) si EBITDA de aproape 382 mil. RON (aproape 76,8 mil. Euro).

A doua afacere locala ca marime este reprezentata de catre Romania Hypermarche, care opera fostele hipermarketuri Cora, cu o cifra de afaceri de aproape 1,27 mld. RON in 2024. In 2023, Carrefour a semnat achizitia hipermarketurilor Cora din Romania in cadrul unei miscari de consolidare pe piata.

O alta companie proeminenta a Carrefour in Romania este Supeco Investment, care a raportat o cifra de afaceri de peste 802 mil. RON si EBITDA de 64 mil. RON.

Toate cele 3 companii locale sunt detinute 100% de catre grupul francez Carrefour. Pe langa acestea, Carrefour mai detine participatii de 100% din Bringo Magazin, 100% din Columbus Active si 51% din Unlimitail Romania.

 

Proprietarul Kaufland: Companiile din grupul Schwarz nu iau in considerare preluarea Carrefour Romania. Carrefour si-a vandut operatiunile din Italia la un multiplu de 8,7x EBITDA

De la intrarea sa pe piata in 2001, Carrefour a combinat in cadrul strategiei sale de expansiune cresterea organica cu achizitii M&A oportuniste. Astfel, semnarea achizitiei hipermarketurilor Cora din Romania in 2023 a fost a treia achizitie de marca a Carrefour in Romania dupa preluarea lantului de supermaketuri Artima in 2007, respectiv cumpararea operatiunilor Billa din Romania de la concernul german REWE in 2015 in cadrul unei tranzactii in jurul de circa 96 – 97 mil. Euro, anuntate anterior de catre jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.

Principalii competitori din Romania pe segmentul hipermarketurilor sunt reteaua franceza Auchan – care a preluat in 2012 hipermarketurile Real din Romania si pietele Europei Centrale si de Est in cadrul unei tranzactii de 1,1 mld. Euro, si Kaufland – retea din cadrul grupului german Schwarz. Auchan este una dintre afacerile imperiului familiei fondatorului sau francez Gerard Mulliez, iar miliardarul german Dieter Schwarz este proprietarul grupului care ii poarta numele si care include retelele Kaufland si Lidl.

Grupul Schwarz a anuntat in acest an un acord de preluare a retelei antreprenoriale La Cocos, insa afirma ca nu este interesat de achizitia Carrefour Romania.

“Companiile din cadrul Schwarz Group nu sunt implicate in niciun proces de vanzare al Carrefour Romania, si, prin urmare, nu iau in considerare preluarea Carrefour Romania”, au precizat pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO reprezentantii grupului german Schwarz.

In cadrul strategiei sale la nivel de grup, Carrefour a anuntat recent vanzarea operatiunilor sale din Italia si interesul de a-si majora expunerea pe piata uriasa din Brazilia, ceea ce indica o repozitionare a grupului francez pe pietele sale secundare din Europa si un focus in crestere pe pietele emergente din America de Sud.

Pe 24 iulie 2025, grupul francez Carrefour a anuntat vanzarea pachetului sau de 100% din actiunile Carrefour Italia catre grupul italian NewPrincess in cadrul unei tranzactii la valoare de intreprindere de 1 mld. Euro, care corespunde unui multiplu de evaluare de circa 8,7x EBITDA, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.

O tranzactie recenta de referinta pentru sectorul de retail alimentar din Romania este vanzarea retelei Profi de catre managerul regional de private equity MidEuropa catre investitorul strategic Ahold Delhaize la o valoare de intreprindere stabilita la 1,3 mld. Euro in octombrie 2023.

Tranzactia finalizata in ianuarie 2025 a stabilit un pret de achizitie de 1,253 mld. Euro pentru Ahold Delhaize, dupa cum a informat in premiera pe 20 mai 2025 jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO. In august 2025, Ahold a vandut mai departe 87 de magazine catre lantul romanesc Annabella, in cadrul unui angajament luat la momentul achizitiei Profi fata de Consiliul Concurentei pentru a elimina eventuale distorsiuni ale pietei de profil.

Aprobarea conditionata a achizitiei Profi de catre concernul Ahold Delhaize, care avea deja o prezenta solida locala in portofoliu cu reteaua Mega Image, si multitudinea de formate locale operata de catre Carrefour ar putea sugera, in cazul unei tranzactii de vanzare, un potential cumparator care nu este inca prezent direct pe piata.

De asemenea, dupa profilul afacerilor Carrefour Romania, care inregistreaza o rata mica de crestere, spre deosebire de ritmul rapid de crestere inregistrat de catre reteaua Profi, profilul unui cumparator ideal ar contura mai degraba un investitor strategic atras de o afacere matura cu greutate in piata locala decat un fond de investitii interesat de o afacere in crestere accelerata pentru a largi spatiul de exit pe termen mediu.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Fuziuni Şi Achiziții

Reteaua de clinici de fertilizare in vitro Embryos cumpara clinica Calla din Oradea in cadrul strategiei sale de expansiune la nivel national

  Embryos, una dintre clinicile de fertilizare in vitro de referinta din Romania, a anuntat pe 4 noiembrie 2025 achizitia Centrului de diagnostic si tratament al infertilitatii Calla din Oradea, in cadrul strategiei sale de extindere la nivel national, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul  Citeşte articolul integral

Avocați

RTPR asista AROBS la achizitia companiei de inginerie Gess Engineering

  Casa de avocatura RTPR a asistat AROBS Transilvania Software la achizitia unui pachet majoritar in compania de inginerie Global Engineering Services & Solutions S.R.L. (Gess Engineering), conform informatiilor transmise catre jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO. Gess Engineering este o companie  Citeşte articolul integral