Ford Otosan Romania SRL, subsidiara a Ford Otosan A.S., a incheiat un contract de credit de 435 de mil. Euro pe 7 ani cu un sindicat de banci condus de catre Société Générale si filiala sa locala, BRD, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.
La tranzactia de finantare a producatorului auto local a participat si un grup important de banci internationale si romanesti, au precizat reprezentantii BRD.
Imprumutul sindicalizat va contribui la finantarea viitoarei generatii a modelelor Ford Transit Courier si Ford Tourneo Courier, precum si pentru lansarea noului Ford Puma, inclusiv a variantelor complet electrice ale acestor modele, la uzina Ford Otosan din Craiova.
Société Générale si BRD, au actionat in calitate de Coordinating Mandated Lead Arrangers si Bookrunners in cadrul tranzactiei.
„Uzina noastra de la Craiova joaca un rol semnificativ in stabilirea pozitiei de lider a Ford Otosan in productia de vehicule electrice in Europa. Suntem incantati sa anuntam semnarea unui acord de credit sindicalizat pentru finantarea proiectelor de investitii in curs, in vehicule si inginerie la uzina de la Craiova, pentru a materializa planurile noastre de crestere in Europa. Acest credit este un pas strategic care evidentiaza importanta uzinei de la Craiova in planurile de viitor ale Ford Otosan. Multumim Société Générale, BRD si tuturor bancilor din sindicat pentru increderea acordata, pentru colaborare si pentru contributia lor la viitorul Ford Otosan.”, a declarat Gül Ertuğ, CFO-ul Ford Otosan.
Ford Otosan Romania este detinuta de catre Ford Otomotiv Sanayi A.S. (Ford Otosan) – societatea mixta in care gigantul auto american Ford si conglomeratul de familie turc Koç Holding sunt actionari majoritari. Ford Otosan este o companie cotata la bursă (18%), in care Ford Motor Company (41%) si Koç Holding A.Ș. (41%) dețtn parti egale.
Firma de avocatura CMS a auntat ca a oferit asistenta pentru Ford Otosan in cadrul negocierii documentatiei de finantare si a incheierii contractului.
„Suntem incantati sa finantam acest proiect important, care reprezinta un pas semnificativ catre electrificarea industriei auto din Romania. Dispunem de toate resursele, know-how-ul si experienta necesare pentru a sustine proiecte cheie pentru economia romaneasca, asa cum este cel dezvoltat la Ford Otosan Craiova.”, a comentat Maria Rousseva, CEO-ul BRD Groupe Société Générale.
Ford Otosan Romania opereaza uzina auto de la Craiova si este unul dintre cei doi mari producatori de masini din Romania, alaturi de grupul francez Renault, proprietarul uzinei auto de la Mioveni (judetul Arges).
Craiova este de zeci de ani unul din putinele centre traditionale de productie de automobile din Romania, in conditiile in care aici au fost produse pe rand modele precum Oltcit, in urma cooperarii cu francezii de la Citroen, apoi au venit sud-coreenii de la Daewoo, iar din 2008 uzina de automobile a trecut in mainile concernului america Ford. Din 2022, uzina de la Craiova a fost transferata de catre Ford companiei Ford Otosan, un joint venture format cu conglomeratul turc Koc.
In martie 2022, partea americana si cea turca au anuntat ca acordul de transfer pentru uzina de la Craiova se va perfecta in schimbul a 575 mil. Euro la care se adauga inca o plata de 140 mil. Euro, valoare conditionata de atingerea unor anumite tinte privind volumele de productie, iar in iulie 2022 partile au revenit anuntand finalizarea tranzactiei.
Compania Ford Otosan Romania a raportat pentru 2022 o cifra de afaceri de 13,9 mld. RON si pierderi de 24 mil. RON la un personal mediu de 5.561 de angajati, potrivit ultimului bilant anual facut public.
Pe piata finantarilor corporate din Romania, tranzactia anuntata de catre Ford Otosan Romania si sindicatul de banci condus de catre francezii de la Société Générale intra in categoria celor mai mari acorduri de finantare pentru o companie din Romania.