MIRSANU.RO

publicat la: 09.11.2022  15:54

Daniel Gross, CEO REWE Romania: Din planul nostru de investitii din acest an de peste 100 mil. euro am alocat 7,5% pentru proiectele de sustenabilitate. Ne-am propus un obiectiv foarte ambitios de a avea 60% din produsele de pe raft sa fie produse, procesate si ambalate in Romania, asa vad eu un circuit sustenabil pe termen lung

 

“Noi avem anul acesta peste 100 mil. euro investitii. Pana in 2029 o sa depasim 1 mld. euro, calculele erau facute inainte de cresterea costurilor, daca o sa se mentina o sa fie mai mult de 1 mld. euro. Din suma asta, efectiv alocata sustenabilitatii este undeva la 7,5%, undeva la 7,5 mil. euro. Dar, tot ce construim este verde. Toate magazinele pe care le construim sunt certificate pentru eficienta energetica, noi suntem certificati ISO 50001 din 2016 si, practic tot ceea ce facem merge in directia asta. Sustenabilitatea nu costa. Cu preturile astea la energie, cu atat mai mult. Dar si in trecut ROI-urile (return on investment- n.r.) erau pozitive fie ca vorbim despre constructii, fie ca vorbim despre sortiment“, a declarat Daniel Gross, CEO REWE Romania, in cadrul THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022, eveniment organizat pe 25 octombrie de catre jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO.

“Cea mai mare parte din finantare vine din resurse proprii. Practic, tot ce am bagat in ultimii 20 – 21 de ani in Romania, profiturile de aici au fost reinvestite astfel ca acum chiar daca avem un program destul de important de expansiune, dezvoltare peste 85% din bani vin din ceea ce producem noi aici. Restul, in momentul de fata, noi avem finantare de la grup“, explica Daniel Gross.

“Stiu ca este un credit mare sindicalizat cu multe banci, presupun ca este si foarte mult (credit – n.r.) verde. De ce? Pentru ca REWE este unul dintre pionierii sustenabilitatii. In Germania si in Europa am plecat cel putin din 2006 in directia asta si pentru ca, consumatorii din Vest sunt mult mai atenti spre, eu nu-i spun zona de sustenabilitate pentru ca suna strain, i-as spune in zona de grija pentru tot ceea ce ne inconjoara“, adauga acesta.

REWE Romania, care opereaza sub marca PENNY unul dintre cele mai mari lanturi de retail din Romania, a raportat pentru 2021 o cifra de afaceri de 5,39 mld. RON si un profit net de 123 mil. RON.

“Ce este foarte important pentru noi este amprenta de CO2 (care provine – n.r.) de la logistica. Si aici este o foarte mare oportunitate pentru Romania pentru ca importam mai mult decat exportam si multa marfa vine din afara in conditiile in care Romania este o tara cu foarte mare potential agricol din perspectiva meteorologica si pamant. Si atunci ce credem noi ca este o componenta semnificativa sustenabila este productia verticala romaneasca, adica sa avem produse pe raft care sa aiba pe langa ambalare sa aiba si ingredientul principal din Romania si sa aiba si procesarea din Romania. Astea sunt sustenabile pe langa partea de emisii de CO2, ajutam si comunitatile pentru ca banii raman in tara, se creeaza valoare, suntem toti mai bogati si banii se intorc si catre noi. Eu asa vad asta ca un circuit sustenabil pe termen lung“, a punctat seful REWE Romania.

“Strategia noastra se duce in Romania pana in 2030 in zona de sustenabilitate, neutralitatea pe CO2 ca si grup o avem stabilita pana in 2040. Avem foarte multe activitati. Avem un manager de sustenabilitate, il avem de mai multi ani care se ocupa sa adune toate activitatile astea. Am mentionat pe partea de sortiment, focusul nostru o sa fie mai departe pe 3RO, ne-am propus un obiectiv foarte ambitios in genul 60% produse 3RO pe raft. Noi avem acum pe raft 65% produse din Romania, dar multe dintre ele doar sunt ambalate aici. Se misca. Pleaca de aici materia prima, se reimporta din alta parte, eu o vad sustenabila pentru ca nemutand produsele nu consumam motorina si automat suntem mai sustenabili. Noi ca si retailer nu putem sa producem, avem nevoie de toti cei implicati aici, de stakeholderi, pentru a sustine asta“, afirma Daniel Gross.

“Noi avem 400 de furnizori activi si am zis ca daca fiecare furnizor ar aduce un produs in plus care sa fie 3RO ar fi 400 de astfel de produse, noi avem la 2000 – 2500 de produse active, atunci am vorbi despre 20%. Vorbeam de ecosistem, in momentul in care se creaza ecosistemul o sa inceapa sa functioneze de la sine“, estimeaza seful REWE Romania.

“In rest, o sa continuam pe partea de constructii in zona verde pentru ca aduc bani. Este scump la inceput, dar pe urma operarea lor face sustenabilitatea rentabila. Pe partea de comunitati, tot educatia, tot copiii sunt foarte importanti pentru noi. Am fost primii in retail care am inceput educatia duala, ne ducem si catre zone defavorizate“, a mai spus Daniel Gross, CEO REWE Romania in cadrul panelului Retail & Servicii al evenimentului THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2022.

Partenerii THE SUSTAINABLE CHALLENGE 2022 sunt Erste Asset Management Romania, ING Bank Romania, ROCA Investments, Suciu Popa, Colliers, Bursa de Valori Bucuresti, Dentons. Partener strategic este CCIFER, iar Suporting Partner Banca Transilvania.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

EXCLUSIV

Razvan Popa, CEO of Jantzen Renewables, speaker of THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2024

  Razvan Popa, CEO of Jantzen Renewables, is one of the speakers of THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2024. Razvan is the CEO and shareholder of Jantzen Renewables. Before assuming the CEO role, Razvan Popa served as Partner and Head of Transactions at Jantzen Renewables, where he was instrumental in se  Citeşte articolul integral

EXCLUSIV

Andrei Brinzea, Partner Business Development at Cushman & Wakefield Echinox, speaker of THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2024

    Andrei Brinzea, Partner Business Development at Cushman & Wakefield Echinox, is one of the speakers of THE SUSTAINABILITY CHALLENGE 2024. With over 18 years of experience in the real estate market, Andrei Brinzea holds the position of Partner, Business Development. In this role, And  Citeşte articolul integral