MIRSANU.RO

publicat la: 06.06.2014  10:50

Daniel Enescu

 

Vârsta: 46 ani

Studii:

1989-1993 Universitatea Politehnică din București, specializarea aeronave

1990-1997 Academia de Studii Economice din București, Facultatea de Relații Economice Internaționale

1994-1995 Programul MBA Româno-Canadian, specializarea Marketing

Stare civilă: căsătorit

Istoric profesional: 18 ani experiență în domeniul cercetării de piață

Istoric tranzacții: vânzarea Daedalus Consulting și a Visionwise Consulting în mai 2014 către Millward Brown

Asociații profesionale din care face parte: Președintele Societății Române de Marketing și Cercetarea Opiniei Publice (SORMA)

Funcție: Președinte al board-ului Millward Brown România

Daniel Enescu este absolvent al Universității Politehnice București, specializarea aeronave, și are o diplomă în Relații Economice Internaționale a Academiei de Studii Economice din București. A urmat apoi un MBA Româno-Canadian în domeniul Marketing-ului. Enescu a trecut apoi la catedră și predă de mai mulți ani cursul de cercetare de marketing.

În anul 1996, pune bazele gupului Daedalus prin înfințarea firmei Daedalus Consulting și devine astfel unul dintre pionierii cercetării de piață din România.

„Vorbind despre importanța cercetării de marketing, aș încerca să fac o analogie: cercetarea de piață este echivalentul simțurilor – văz, auz, miros – pentru oameni de marketing. Prin intermediul cercetării de marketing este „simțit” consumatorul, oferind astfel relevanță și finalitate deciziei de marketing. Să încerci să iei o decizie importantă de marketing fără să fi făcut o cercetare de piață anterior este ca și cum ai încerca să împuști un iepure legat la ochi. În cel mai bun caz nu vei nimeri iepurele”, spunea Daniel Enescu în iunie 2011 într-un interviu publicat de site-ul carieredesucces.ro.

Compania Daedalus și-a dezvoltat treptat un portofoliu de clienți companii locale și naționale. În 2005, compania condusă de Daniel Enescu face un pas important în strategia sa de dezvoltare și semnează un contract cu Millward Brown, firmă internațională specializată în cercetare pentru mărci, media și comunicare, devenind partener al acestei rețele. Un an mai târziu înființează Visionwise Consulting SRL, construită pe structura departamentului de Servicii de Marketing al Daedalus, extinzând astfel grupul de firme Daedalus. În 2008, Daedalus Consulting își schimbă numele în Daedalus Millward Brown ca urmare a extinderii parteneriatului cu firma americană. În anul 2001, Daniel Enescu înscrie firma Daedalus Consulting ca membră al Societății Române de Marketing și Cercetarea Opiniei Publice  (SORMA). Câţiva ani mai târziu devine preşedintele acestei asociaţii profesionale, în fruntea căreia se află de aproximativ un deceniu.

La finele lunii mai a acestui an, Daniel Enescu își vinde afacerea construită timp de 18 ani integrându-se astfel rețelei Millward Brown, parte a gigantului media WPP. Afacerea pornită sub numele Daedalus Consulting de către Daniel Enescu şi fratele lui, Dragoș, este vândută integral firmei Millward Brown. În urma tranzacției, este cedată și subsidiara acesteia, Visionwise Consulting.

La momentul tranzacţiei, Daniel Enescu deţinea 60% din acţiunile Daedalus Consulting, restul acţiunilor fiind în posesia fratelui său, Dragoş Enescu. Compania are 110 angajaţi  care asigură cercetare pentru comunicare şi branduri atât companiilor locale, cât şi multinaţionalelor din România.

Daniel Enescu urmează să deţină poziţia de Preşedinte al board-ului Millward Brown România, fiind responsabil cu administrarea şi dezvoltarea oportunităţilor de pe alte pieţe, conform anunţului făcut de cumpărător.

Din postura unui antreprenor care a creat de la zero un grup de firme, l-a dezvoltat şi a ajuns la faza vânzării afacerii către o multinaţională puternică, Daniel Enescu are câteva sfaturi către tinerii antreprenori: „Să nu se lase furați de superficialitate, să facă lucrurile cu pasiune, să persevereze în ideile în care cred și să aibe verticalitate în tot ceea ce fac”, puncta Daniel Enescu în interviul său acordat în urmă cu trei ani.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Fuziuni Şi Achiziții

Bancherii de investiții de la Rothschild caută cumpărători pentru rețelele KFC și Pizza Hut într-o tranzacție estimată în jurul a 170 – 180 mil. Euro. În paralel, Raiffeisen încearcă listarea unui pachet minoritar de acțiuni al grupului pe bursă

 

Proprietarii grupului care deține rețelele de restaurant Pizza Hut și KFC au dat recent mandat de vânzare a afacerii bancherilor de investiții de la Rothschild, conform informațiilor disponibile pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO.

  Citeşte articolul integral