MIRSANU.RO

publicat la: 21.07.2015  20:14

Consultanții de la McKinsey se ocupă de integrarea post achiziție a Lafarge România în structurile irlandezilor de la CRH. Borc, Lafarge România: ”Pentru 2016, costurile integrării sunt estimate la câteva milioane de euro”. Primul pas: fuziunea companiilor – satelit ale Lafarge

 

Firma americană de consultanță strategică McKinsey se ocupă de procesul de integrare al companiilor Lafarge din România în structurile grupului irlandez CRH.

”Procesul de integrare începe de la 1 august, există vizite acum în teritoriu. Care este locul României (în grupul CRH – n.r.) este prea devreme de discutat. Lucrăm cu McKinsey pe partea de consultanță strategică de integrare”, a declarat Costin Borc, directorul general al Lafarge România, în cadrul unui interviu acordat în exclusivitate jurnalului de tranzacții MIRSANU.RO.

”Pentru 2016, costurile integrării sunt estimate la câteva milioane de euro”, adaugă Costin Borc.

CRH a ajuns în a ajuns în februarie la un acord de preluare a pachetului de active scoase la vânzare de giganții Lafarge și Holcim din industria cimentului în cadrul unei tranzacții totale de 6,5 mld. euro, din pachetul de active făcând parte și grupul de opt companii Lafarge din România.

”În ceea ce privește companiile – satelit, suntem în proces de simplificare a entităților din România. Am delistat Lafarge Agregate Betoane. Am preluat participațiile unor acționari minoritari din Lafarge Ciment. Pasul următor este fuziunea lor”, explică șeful Lafarge România.

CRH a intrat pe piața românească pe 17 decembrie 2007, când a cumpărat producătorul de BCA Elpreco Craiova, după ce anterior tatonase achiziția Macon Deva și a Celco Constanța. Valoarea tranzacției prin care irlandezii au pus piciorul pe piața locală este estimată la circa 65 mil. euro.O altă companie deținută de CRH este Ferrobeton România SRL, care operează fabrica de la Negoiești (județul Prahova) de pe platforma Brazi.

Cumulate, cele două companii ale CRH din România au afaceri de peste 27,3 mil. euro, 467 angajați și sunt pe pierdere.

În 2014, cele opt companii Lafarge din România au o cifră de afaceri cumulată de 227,3 mil. euro, un profit net de 15,8 mil. euro și 898 angajați.

Irlandezii de la CRH vor anunța până la finele anului o strategie de dezvoltare pentru operațiunile din România. Aceasta va lua în calcul și achiziții pe alte segmente din piața de materiale de construcții, care se regăsesc de exemplu în portofoliul din regiune al grupului irlandez.

McKinsey este una dintre cele  mai  mari firme de consultanță strategică din lume. Pe piață, sunt și alte contracte de consultanță de integrare în derulare. AT Kearney lucrează pentru integrarea Volksbank România în structurile Băncii Transilvania, iar Roland Berger se ocupă de integrarea benzinăriilor cumpărate de la Eni de către Mol.

CITIȚI INTERVIUL INTEGRAL CU COSTIN BORC, DIRECTORUL GENERAL AL LAFARGE ROMÂNIA, PE TEMA TRANZACȚIEI CU CRH.


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Fonduri de investiții

„Declaratie de dragoste” a managerului regional de private equity Resource Partners pentru Romania dupa achizitia platformei Vola.ro: Mizam pe minim inca o achizitie in viitorul apropiat. „Investitiile pe care le facem in companiile romanesti au o o componenta de equity intre 7 si 20 mil. Euro, la care pot fi adaugate finantari bancare sau alte co-investitii”

  Managerul regional de private equity Resource Partners a anuntat ca mizeaza pe o noua achizitie in viitorul apropiat pe piata din Romania, dupa recenta achizitie a grupului care include Vola.ro, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO. „Suntem bucurosi sa marc  Citeşte articolul integral

Consultanți & Auditori

Laurentiu Stan, fondatorul companiei de consultanta antreprenoriala Kapital Minds: Majoritatea antreprenorilor din Romania cred ca cifra de afaceri si profitul sunt cei mai importanti factori pentru cresterea valorii unei afaceri, insa relatiile cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile genereaza uneori peste 80% din valoarea afacerii

  Majoritatea antreprenorilor din Romania considera ca cifra de afaceri si profitul companiei sunt cei mai importanti factori ai cresterii valorii, lasand la urma factorii care genereaza acesti indicatori precum stabilitatea relatiilor cu clientii, capitalul uman, brandul si alte active intangibile ce  Citeşte articolul integral