Dentons

publicat la: 24.11.2016  11:34

Cele mai bune practici de prevenire a corupției, protejare a integrităţii şi reputaţiei, în atenţia comunității de afaceri

Sursă foto: Dentons.
 

Dentons, Deloitte și Reff & Asociații – Deloitte Legal, în parteneriat cu AmCham România, au găzduit conferința “Protejează-ți integritatea și reputația prin intermediul mecanismelor de prevenire a corupției”, miercuri, 16 noiembrie 2016. În cadrul evenimentului, a fost lansat «Ghidul de evaluare a antecedentelor în materie de corupție ale terților”, un instrument elaborat de Comitetul pentru Guvernanță Corporativă din cadrul AmCham România menit să ofere companiilor un ghid de bune practici prin care acestea să reducă riscurile de a fi implicați în activități de corupție.

În deschiderea conferinței, Anda Todor, Avocat Asociat Coordonator al biroului Dentons București și Președinte al Comitetului de Guvernanță Corporativă din cadrul AmCham România a discutat pe scurt despre integritatea în afaceri și rolul politicilor de conformitate și etică în rândul companiilor, menționând:

„Comportamentul etic în afaceri bazat pe transparență și corectitudine, asigură succesul oricărei companii și definește, în același timp, valorile pe care aceasta se bazează. Nu în ultimul rând, măsurile de  prevenire a corupției sunt un subiect de actualitate și de interes, fiind mult mai eficiente din punct de vedere al rezultatelor și al costurilor decât remediile post-factum, acesta fiind și motivul pentru care propunem acest subiect”.

În prezentarea prilejuită de lansarea Ghidului de evaluare a antecedentelor în materie de corupție ale terților, Anda Todor a spus că acesta reprezintă un instrument care să ajute companiile să reducă riscurile de a fi implicați în activități de corupție prin intermediul terților cu care intră în relații de afaceri – consultanți, intermediari, agenți.

“Ghidul se adresează tuturor companiilor indiferent de domeniul de activitate, de sector, de numărul de angajați și a fost conceput ca un document fezabil, adaptabil, care poate fi particularizat de la companie la companie. Cred că implementarea acestor programe de conformitate oferă companiilor un avantaj competitiv și nu ar trebui să împiedice afacerile, ci mai degrabă să reducă riscurile, să crească performanța, să ofere o mai bună motivare a angajaților și, bineînțeles, să creeze un business mult mai sustenabil”.

La rândul său, Paula Lavric, Director Forensic, Deloitte a spus că un business integru nu se poate realiza fără respectarea eticii și a transparenţei proceselor, care reprezintă baza formării unei culturi etice în companie.

“Eliminarea posibilităţilor de fraudă şi exemplul personal dat de conducere privind integritatea sunt esenţiale în programele anti-corupţie”, a spus Paula Lavric. „De aici pornește ideea de formare a unei culturi etice în cadrul unei companii, prin puterea exemplului pe care cei care sunt la conducere îl dau.  De asemenea, este foarte important să avem implementat un sistem eficient de avertizare a fraudelor și a corupției, ceea ce noi numim în mediul de business Whistle-blower-procedure și care, la nivelul sistemului public, prevăzut este legea avertizorului de integritate”.

Ministrul pentru Consultare Publică și Dialog Civic Victoria-Violeta Alexandru, a menționat că ministerul pe care îl reprezintă a încercat, pe parcursul acestui an, să identifice cauze sistemice și să vină cu o structură de analiză și reflecție, care sa identifice soluții.

„Societatea s-a schimbat. Avem nevoie de transparență și integritate.” a subliniat Ministrul Violeta Alexandru în cadrul conferinței. „Registrul Unic al Transparenței Intereselor (RUTI) este un instrument  prin care companiile înscrise fac dovada practicării transparenței și a integrității în influențarea deciziilor publice”.

Andrei Burz-Pînzaru, Partener, Reff & Asociații, societatea de avocați reprezentând rețeaua internațională de societăți de avocați Deloitte Legal în România a afirmat că, în condițiile în care incidența problemelor de natură penală în raporturile comerciale este în creștere, este esențială abordarea multidisciplinară care să acopere nu numai dimensiunea juridică a riscurilor de natură eminamente penală, ci și ariile de drept substanțial în contextul în care aceste riscuri se manifestă, fie că vorbim de aspecte fiscale, contabile, piață de capital, dreptul societăților comerciale sau reglementările din materia concurenței.

“Considerăm că abordarea multidisciplinară este absolut necesară, fie că vorbim despre programele de conformare, de investigații sau despre evaluarea riscurilor și susținerea apărărilor în cazul în care riscurile se concretizează”, a spus Burz-Pînzaru.

 În cadrul conferinței, reprezentanți ai unor organisme locale și internaționale de prestigiu, alături de specialiști în domeniu, au adus în discuție cele mai recente soluții aplicate de companii în materie de conformitate și etică, inclusiv informații despre măsuri anticorupție performante, protecția datelor și managementul riscului.

Agenda evenimentului a mai cuprins studii de caz, discuții și analize ale modelului românesc de business precum și soluții pentru construirea unui sistem de conformitate eficient.

De asemenea, lectori ai acestui important eveniment au mai fost: Dl. Adrian Baboi-Stroe, Secretar de Stat, Ministerul Justiției; Dl. Bogdan Stan, Președinte al Agenției Naționale de Integritate; Dl.  Maxwell Carr-Howard, Partner Dentons USA; și Dl. Sebastian Popovici, Manager de Conformitate Vodafone Romania.

Conferinţa a reunit reprezentanţi ai autorităților, specialişti în politici de conformitate, avocați, consultanți și lideri în afaceri și a facilitat un schimb interactiv de idei, bune practici şi experiențe în scopul identificării celor mai bune soluții la problemele apărute în respectarea normelor anticorupție.

 


0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Pieţe de capital

TTS a aprobat tranzacția de listare pe bursa de la București prin vânzarea unui pachet de acțiuni deținut de către acționarii companiei. Raiffeisen și brokerii de la Swiss Capital se ocupă de listarea TTS la BVB

 

Transport Trade Services (TTS) SA a aprobat la finele lunii octombrie vânzarea unui pachet de acțiuni al companiei pe bursa de la București de către acționarii firmei.

Listarea TTS pe bursa de la București urmează același t  Citeşte articolul integral


Fuziuni Şi Achiziții

A început numărătoarea inversă pentru cea mai mare tranzacție bancară din 2017: Banca Transilvania estimează că va semna până la finele lunii noiembrie acordul de cumpărare pentru Bancpost, ERB Retail Services IFN și ERB Leasing IFN de la grupul financiar elen Eurobank

  Banca Transilvania, a doua bancă locală după mărimea activelor totale, a anunțat, astăzi, că estimează semnarea unui acord de achiziție până la sfârșitul acestei luni pentru Bancpost, ERB Retail Services IFN și ERB Leasing IFN în cadrul pachetului de vânzare pus pe masă de către gr  Citeşte articolul integral