Gigantul american Procter & Gamble din sectorul bunurilor de larg consum vinde fabrica de detergenți de la Timișoara către compania germană Dalli în cadrul unei tranzacții de peste 30 de milioane de euro, au declarat în exclusivitate pentru jurnalul de tranzacții MIRSANU.RO surse din piață. Tranzacția nu include activele privind înălbitorul ACE, vândute deja în acest an de către P&G către compania mixtă pe care americanii o au împreună cu italienii de la Fater.
Dalli, o afacere de familie fondată în Germania în 1845, pune astfel piciorul pe piața românească și, din informațiile MIRSANU.RO, intenționează să își extindă operațiunile locale.
Vânzătorul în această tranzacție este firma Detergenți SA, care se ocupă de producția locală de cosmetice, săpunuri și detergenți a gigantului american. Afacerea vândută companiei germane este furnizor pentru unități afiliate gigantului american.
Reprezentanții Procter & Gamble și cei ai Dalli nu au făcut niciun comentariu pe acest subiect până în momentul publicării articolului.
În urma tranzacției practic, americanii rămân în portofoliu cu fabrica de la Urlați. P&G are în curs planuri de extindere a producției de bunuri de larg consum din județul Prahova. Dacă fabrica de la Timișoara se ocupă de producția de detergenți, cea de la Urlați produce șampoane și produse de îngrijire a părului. În 2010, P&G a inaugurat fabrica de la Urlați, în care au fost investiți peste 100 mil. dolari în crearea de la zero a unității. Strategia grupului american în România este orientată către a exporta cea mai mare a producției de bunuri de larg consum a fabricilor de la Timișoara și Urlați.
P&G, unul dintre liderii globali ai sectorului de bunuri de larg consum, este activ pe piața românească prin mai multe companii.
Astfel, activitățile de producție locale sunt reunite sub umbrela firmei Detergenți SA, care anul trecut a raportat o cifră de afaceri de 145,89 mil. lei (33,01 mil. euro, calculat la cursul mediu anual comunicat de BNR de 4,419 lei la euro) și un profit net de 16,73 mil. lei (3,78 mil. euro) la un personal format din 542 de angajați.
Procter & Gamble Distribution SRL din domeniul comerțului cu bunuri de larg consum este cea mai mare dintre afacerile locale și a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 1,217 mld. lei (275,40 mil. euro) și un profit net de 21 mil. lei (4,75 mil. euro) la un personal format din 44 de angajați.
O altă companie de aici din grupul P&G este Procter & Gamble Marketing Romania SRL, care anul trecut a obtinut un câștig net de 7,12 mil. lei (1,61 mil. euro) la o cifră de afaceri de 123,155 mil. lei (27,87 mil. euro) și un număr de 378 de angajați, conform datelor disponibile în ultimul bilanț.
La nivel de grup, Procter & Gamble a raportat pentru ultimul an financiar venituri de 83 mld. dolari și un câștig net de peste 11,6 mld. dolari. Compania are o valoare bursieră de 242,3 mld. dolari pe bursa de la New York la ultima cotație de 89,67 dolari pe acțiune. Din portofoliul său de mărci fac parte pe segmentul detergenților produse precum Ariel, Bonux, Tide sau Lenor.
Compania germană Dalli este unul dintre cei mai mari producători europeni de profil. Are șapte fabrici în Europa, localizate în Germania, Olanda, Spania și Austria. De acum, și România intră pe harta unităților de producție Dalli. Numără aproximativ 2.000 de angajați, conform ultimelor datelor disponibile pe site-ul companiei. Dalli produce bunuri de tip private label, adică firma germană produce bunuri de larg consum care se vând sub marca proprie a unui lanț de comerț sau a unui furnizor. În portofoliul de producție intră detergenți, produse de curățenie, de îngrijire a părului și a pielii, cosmetice și creme de protecție solară.