MIRSANU.RO

publicat la: 10.10.2014  13:57

Achiziția lanțului de magazine Baumax de către grupul francez Leroy Merlin a obținut avizul Concurenței. Cât teren câștigă francezii în lupta pentru cota de piață în bricolaj

 

Preluarea lanțului local de magazine de bricolaj Baumax de către francezii de la Adeo, proprietarul Leroy Merlin, a fost avizată de către Consiliul Concurenței.

Francezii au primit astfel undă verde pentru finalizarea achiziției pachetelor integrale de acțiuni la bauMax România SRL, PV N România SRL, Inprox Brăila SRL, Inprox Galați SRL, Inprox Oradea SRL și Inprox Craiova SRL, societăți care operează cele 15 magazine Baumax din România și au sau folosesc proprietăți imobiliare pentru proiectele de DIY (Do It Yourself –  engl.). Până acum, francezii activau pe competitiva piață de bricolaj cu un singur magazin în Chitila, operat sub marca Leroy Merlin.

Cota de piață combinată a Leroy Merlin și a Baumax se situează între 15 și 20% din piața de bricolaj a Capitalei, peste cea a unor concurenți precum Dedeman (10 – 15% cotă de piață), Praktiker (5-10%), Ambient (5-10%). Pozițiile cele mai puternice le au însă lanțurile Hornbach cu 25-30% cotă de piață estimată în piața de profil a Capitalei, și Bricostore, cu o cotă de piață de 20 – 25%. Cotele de piață se referă la anul 2013 și reprezintă estimări ale Leroy Merlin și Baumax România, potrivit datelor făcute publice de către Consiliul Concurenței.

România are una dintre cele mai competitive piețe din Europa de Sud – Est pe acest segment, notează reprezentanții autorității concurențiale. Acest lucru s-a resimțit în marjele înregistrate pe o piață în care consumul se ghidează după prețurile mici. Scăderea consumului pe fondul crizei și presiunea pe marjele de profit, exercitată de nivelul prețurilor, a determinat mai multe exit-uri din piața locală în ultimii ani.

Astfel, exitul austriecilor se înscrie în seria de tranzacții de vânzare ale afacerilor din acest sector bifate până acum la Praktiker și Bricostore sau retragerea de pe piață a lanțului german OBI.

În luna aprilie apăreau pe piață primele informații potrivit cărora afacerea austriacă de familie Baumax va reanaliza operațiunile sale din piețe precum România, Bulgaria, Croația și Turcia.

Calendarul tranzacției de vânzare a Baumax România începe pe 3 iulie cu semnarea contractului de vânzare – cumpărare de către vânzătorii Baumax AG și Baumax Import & Logistik Gmbh și de către cumpărătorul Bricolage Investissement Franța. Pe 31 iulie, grupul Adeo a notificat achiziția la Consiliul Concurenței, iar aceasta a devenit efectivă pe 22 august.

După analiza efectului tranzacției asupra concurenței de pe piața de bricolaj, Consiliul Concurenței a emis o decizie de neobiecțiune pe 30 septembrie, pe care a publicat-o în 2 octombrie. Avocații Adeo în această tranzacție au fost Popovici, Nițu & Asociații.

Prețul tranzacției dintre austrieci și francezi nu a fost făcut public.

Retragerea grupului austriac din România este parte din procesul mai larg de reorganizare a Baumax, care se va concentra la nivel strategic asupra a cinci piețe din Europa Centrală – Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria și Slovenia.

Afacerea Baumax a fost fondată în Austria în 1976, ajungând în acest an la o rețea formată din aproximativ 158 de unități în nouă țări și 9.000 de angajați.

Baumax intră pe piața din România în 2006, după care a venit extinderea în Bulgaria (2008) și Turcia (2010). În România, ultimul bilanț făcut public al Baumax România SRL indica pentru 2012 pierderi de 22 milioane de euro și o cifră de afaceri de 122,5 milioane de euro la un număr de 1.165 de angajați.

De cealaltă parte, francezii de la Adeo activează deja în piața locală de bricolaj prin intermediul Leroy Merlin, care a pus piciorul pe piață în septembrie 2011 cu un magazin în nordul Bucureștiului. Leroy Merlin Bricolaj SRL a raportat pentru 2013 o pierdere de 7,5 milioane de euro la o cifră de afaceri de 24,5 milioane de euro și 207 angajați, potrivit ultimului bilanț făcut public.


Categorii: 


Cuvinte Cheie: 

0 Comentarii

Spune-ti parerea

Articole Similare:

Fonduri de investiții

IFC intentioneaza sa investeasca pana la 15 mil. Euro in fondul de private equity Morphosis Capital II, ceea ce aduce noul fond al Morphosis mai aproape de tinta sa finala de 110 – 120 mil. Euro. Institutia financiara internationala nu finanteaza insa investitii in afaceri din sectorul educatiei de baza

  International Finance Corporation (IFC) intentioneaza sa aloce un capital de pana la 15 mil. Euro pentru a participa ca investitor LP in fondul de private equity Morphosis Capital II, conform informatiilor disponibile pentru jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO. Institutia financiara internationala   Citeşte articolul integral